شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهرداری تهران#بودجه ۱۴۰۱

سقف بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران چقدر شد؟

کدخبر: 473310
اقتصادنیوز: پیشنهاد حبیب کاشانی، عضو شورای شهر تهران مبنی بر اینکه سقف بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومان نقد باشد به رای گیری گذاشته شد و مقرر شد دست شهرداری برای ۱۰ هزار میلیارد تومان در صورت تحقق باز باشد که با ۱۷ رای به تصویب رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران صبح امروز روی میز شورای شهر قرار گرفت و اعضای شورا به بیان نظرات خود پرداختند که نادعلی در واکنش به سخنان چمران مبنی بر زیاد بودن مبلغ بودجه گفت: آیا این فتوا است که نظر منفی خود در مورد امری که هنوز کاری نشده بیان کنیم.

مهدی چمران در واکنش به این تذکر گفت: یکطرفه حرف نزدم کتابچه بودجه به شما ارائه شده و گویای همه چیز است و نیاز به توضیح نیست و اگر دوستانمان در شهرداری می خواهند حرف بزند ما در خدمت هستیم اما بدانید واقعیت تغییر نمی کنند. وی خطاب به چمران گفت: شما نیم ساعت به صورت مکرر در مورد بودجه صحبت کردید و این در حالی است که شهرداری می بایست در مورد مسائلشان صحبت کنند و دوستانمان در کمیسیون بودجه شورا شبانه روز کار کردند و سعی کردند با نگاه واقع گرایانه بودجه را وصل کند.

وی با بیان اینکه صحبت از تغییر مدیریت و انجام کارهای تحولی می شود گفت: ناگهان در یک سال با یک حرکت همه چیز عوض نمی شود و باید به تدریج روشها اصلاح شود و آستین بالا زدیم که اصلاحات انجام گیرد و صد سجده شکر به جا می آوریم که اگر این بودجه محقق شود.

سروری در واکنش به سخنان امانی گفت: ما در کمیسیون تلفیق صحبت کردیم و برای من سوال است که چطور آقای امانی از بودجه انتقاد می کند درحالی که در کمیسیون تلفیق به آن رای داده است.

این سخنان سروری با واکنش امانی مواجه شد و گفت: من حق رای ندارم و اصلا رای ندادم و اگر رای داده باشیم که ندادم از همه عذرخواهی میکنم.

چمران در واکنش به این بحث گفت: روسای کمیسون ها حق رای دارند که امانی رئیس کمیسیون نیست و ملاک سخنان شما نیز سخنان فعلی تان است.

در ادامه صادقی در انتقاد به این رویه گفت: برایم سوال است که در بحث بودجه ریزی همه فعال شدند و سناریوهای مختلف بررسی شد و در نهایت در کمیسیون تلفیق عدد ۵۶ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید اما چه اتفاقی رخ داده که بعد از این همه مباحث و کار کارشناسی مجددا به نقطه اول برگشتیم.

مظفر در ادامه با بیان اینکه اعضای شورای شهر تهران می بایست نظرات خود را به کمیته بودجه می دادند و اگر ما را قابل ندانستند آن را به کمیسیون می دادند، گفت: اگر این اتفاق می افتاد امروز در صحن شورا همگرایی بیشتری داشتیم و ما در کمیسیون به جمع بندی ۵۲ هزار میلیارد تومان نقد و ۵ هزار میلیارد تومان بودجه غیر نقد رسیدیم و ما عینا پیشنهاد شهرداری را قبول نکردیم و تعدیل کردیم، اما شرکت مترو آمد و گفت که ۳ هزار میلیارد تومان غیر نقد مذاکره کرده همچنین معاونت خدمات شهری درخواست هزار میلیارد و اتوبوسرانی دو هزار میلیارد غیر نقد درخواست کرد و ما سرانجام بودجه را ۵۲ هزار میلیارد تومان نقد و ۵ هزار میلیارد غیر نقد تصویب کردیم.

سرانجام حبیب کاشانی با بیان اینکه از زاکانی و چمران تشکر می کنم که دغدغه شهر و مردم را داشتند و با وجود اینکه پزشک برای آنها دو هفته استراحت تجویز کرده برای بررسی بودجه به صحن آمدند، گفت: ما یک خانواده هستیم و بودجه هم رویه اش این است که شهرداری چانه بزند و ما هم نگران میزان تحقق آن هستیم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می شود بودجه را بر روی ۵۰ هزار میلیارد تومان ببندیم گفت: همچنین یک اعتماد شش ماه به شهرداری تهران کنیم تا ببینیم چقدر از پس این بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی برمی آید.

به گزارش ایسنا، نهایتا پیشنهاد حبیب کاشانی مبنی بر اینکه سقف بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومان نقد باشد به رای گیری گذاشته شد و همچنین مقرر شد دست شهرداری را برای ۱۰ هزار میلیارد تومان در صورت تحقق باز بگذارند که با ۱۷ رای به تصویب رسید .

مهدی چمران در واکنش به تلاش برخی اعضا برای تغییر رای خطاب به علوی گفت: این درست نیست که این ور و آن ور بروید، بگذارید افراد خودشان تصمیم بگیرند و عاقل و بالغ هستند. عدد بودجه برای من فرقی نمی کند شما ۷۰ هزار میلیارد تومان هم بگذارید خدا را شکر می کنم و فقط نگرانی هایم را بازگو کردم و شما به همه چیز شهرداری اعتماد کردید و اینقدر هم به ما اعتماد کنید ما بیشتر از ۲۰ بودجه بسته ایم نه اینکه در شهرداری بشینیم تا برایمان بودجه بنویسند.

وی خطاب به اعضا گفت: محکم و درست جلو بروید چرا که این بودجه برای کسی چیزی ندارد. بین خود و خدایمان رای را بدهیم نه به خاطر مسائل دیگری رای بدهیم چرا که باید پاسخگوی رای باشیم و فکر نکنید که اگر این اعداد تصویب شود همان هم محقق می شود.