شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه#آیت الله#عراق

شیخ «قیس الخزعلی»:

آیت الله صافی گلپایگانی از ارکان علمی و فکری حوزه علمیه بود

آیت الله صافی گلپایگانی از ارکان علمی و فکری حوزه علمیه بود

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق اعلام کرد: آیت الله گلپایگانی از ارکان علمی و فکری حوزه علمیه بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق به درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی واکنش نشان داد. بر اساس این گزارش، وی در این خصوص یک پست توئیتری منتشر کرد.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در پست توئیتری خود آورده است: آیت الله صافی گلپایگانی از ارکان علمی و فکری حوزه علمیه بود. خبر درگذشت این عالم بزرگ، ما را اندوهگین کرد. ما این ضایعه را به امام زمان (عج)، مرجعیت عالی در حوزه شریف و نیز به تمامی شیعیان امیر المؤمنین (ع) تسلیت می‌گوئیم.

پیشتر نیز آیت الله سیستانی پیامی را به همین مناسبت صادر کرده بود. در این پیام آمده است: خبر ارتحال عالم ربانی مرجع عالیقدر جناب آیت الله آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (رضوان الله علیه) موجب تألم و تأسف فراوان گردید. فقدان آن بزرگوار که از ستون های حوزه علمیه مقدسه قم و حسنات این دوران و خدمتگزاران نمونه دین و مدهب بودند، خسارتی عظیم است.

در ادامه پیام مذکور عنوان شده است: اینجانب این مصیبت دردناک را به آستان مقدس حضرت ولی‌عصر اروحنا فداه و به آقایان علمای اعلام و به بستگان گرامی و دیگر علاقه‌مندان محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگانشان صبر جمیل و اجز جزیل مسألت دارم.