شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#۲۲ بهمن#جدید#تعداد#وزیر کشور#کرونا

وزیر کشور: برگزاری راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن بلامانع است

وزیر کشور با بیان اینکه تعداد مراجعان کرونایی به مراکز درمانی فراوان شده است، گفت: راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن می‌تواند برگزار شود، اما در بحث فردی تصمیم گیری با ارزیابی شرایط جدید در ستاد ملی کرونا انجام می‌شود.

خبرگزاری میزان- احمد وحیدی در چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از موضوعات مطرح در جلسه درباره شیوع امیکرون و تشدید آن بود.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش وزارت بهداشت تعداد مراجعان به مراکز درمانی فراوان شده است، افزود: از مهمترین عوامل رشد امیکرون، عدم اعمال مقررات بهداشتی، عدم استفاده از ماسک و برگزاری اجتماعات غیر ضروری بوده است. 

وزیر کشور با اشاره به ضرورت تزریق واکسن دز سوم برای افزایش ایمنی در برابر امیکرون گفت: متاسفانه درصد کمی از شهروندان برای تزریق دز سوم واکسن کرونا مراجعه کردند و با این روند ناچار هستیم، همچنان که افراد در مدیریت هوشمند باید ۲ دز واکسن می‌زدند، از این پس افراد باید ۳ دز را تزریق کنند.

وحیدی با اشاره به دستورالعمل جدید وزارت بهداشت درباره نحوه برخورد با مراجعان و نیز پرهیز از بستری غیر ضروری افراد مبتلا در بیمارستان‌ها عنوان کرد: بنا شد برخی مصوبات که زمان آنها گذشته را متوقف کنیم و همچنین منابع مالی مورد نیاز وزارت بهداشت خصوصا در حوزه بیمارستان‌ها  برای ادامه خدماترسانی به مردم تامین شود. 

وی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری مراسم ۲۲ بهمن نیز توضیح داد: راهپیمایی خودرویی می‌تواند برگزار شود اما در بحث فردی تصمیم گیری با ارزیابی شرایط جدید در ستاد ملی کرونا انجام می‌شود. 

وزیر کشور درباره چرایی برگزاری کنسرت‌ها با وجود نرخ صعودی ابتلا به امیکرون در کشور گفت: بر اساس مصوبات جدید، حداکثر ظرفیت مجاز برای برگزاری کنسرت‌ها  ۲۰ درصد از گنجایش سالن‌هاست و ابلاغ آن صادر می‌شود و اجرای آن ضروری است.

وحیدی با بیان اینکه کاهش زمان برقراری اجتماعات به ۹۰ دقیقه نیز در ستاد ملی مصوب شده است، گفت: رنگ بندی شهر‌ها با ملاک سابق در نظر گرفته می‌شود و استان‌های بیشتری در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد قرار گرفتند. 

وی با اشاره به اینکه ۱۷ نقطه قرمز در نقشه ایجاد شده است، تاکید کرد: برای محدودیت تردد‌ بین شهری تصمیم خاصی گرفته نشده و بنای برای آن نداریم که روال فعلی را محدود کنیم. 

وزیر کشور با اشاره به وضعیت برگزاری مدارس نیز گفت: اگر در مدرسه‌ای خاص معلوم‌شد، بیماری پیدا شده است آن فرد باید به منزل رفته و دوران نقاهت خود را بگذراند اما اگر تعداد مبتلایان در یک مدرسه زیاد شد، برای ادامه تشکیل کلاس‌ها در آن مدرسه به صورت استانی تصمیم گیری می شود. 

وحیدی با بیان اینکه بنای تعطیلی سراسری مدارس را نداریم،تاکید کرد: کسانی که مبتلا هستند می توانند ۵ روز از مرخصی استفاده کنند.

انتهای پیام/