شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دهه فجر#جنگل#طبیعی#منابع

بهره برداری از ۲۱۰ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر انقلاب اسلامی

بهره برداری از 210 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر انقلاب اسلامی

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از افتتاح و بهره برداری ۲۱۰ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، مسعود منصور با تبریک فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 210 پروژه منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر 3900 میلیارد ریال در سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان جنگل ها با بیان اینکه اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ آب و خاک کشور بسیار مهم و پر اهمیت است ادامه داد: این طرح ها شامل پروژه های آبخیزداری، آبخوانداری، کنترل سیل، بیابان زدایی، توسعه جنگل ها، احیای مراتع و طرح های حفاظتی و حمایتی است که با هدف حفظ آب و خاک، حفاظت از پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش و کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره های زیرزمینی انجام می شود.

مسئول اول منابع طبیعی کشور با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: امیدواریم با مشارکت مردم در اجرای این پروژه ها گام بلندی در راستای ارتقای سطح منابع طبیعی و آبخیزداری برداریم. 

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه به کاشت 500 میلیون اصله نهال ظرف مدت 14 سال با مشارکت مردم و 70 نهاد و دستگاه اجرایی در قالب پویش ایران سرسبز و ایران قوی خبرداد و افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در قالب این پویش مردمی، امسال 6700 هکتار جنگلکاری با بذر و نهال در سراسر کشور بر اساس توان اکولوژی مناطق انجام می شود.

منصور همچنین یادآور شد: ایران جزو کشورهای با پوشش کم جنگل است و با جنگل کاری و اقداماتی نظیر این پویش در آینده به آن گروه از کشورهایی که در دنیا  بالای 10 درصد جنگل دارند، خواهد پیوست.

انتهای پیام/