به گزارش برنا، همایش معرفی «بانوی اخلاق ورزش» امروز سه شنبه ۱۲بهمن ماه با حضور دکتر صالحی امیری، طاهره طاهریان رئیس و نایب رئیس کمیته ملی المپیک و جمعی از مدیران و مسئولان وزارت ورزش و جوانان، نواب رئیس فدراسیون‌های ورزشی و زنان ورزشکار و با اخلاق در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

رضا صالحی‌امیری در حاشیه مراسم تجلیل از زنان اخلاق‌مدار در ورزش اظهار کرد: آنچه در چهار سال گذشته برای من در کمیته ملی المپیک اهمیت داشت ارتباط مستقیم با نخبگان بود و برای این کار ۱۸ کمیسیون تخصصی تشکیل دادم. اعضای این کمیسیون‌ها از نخبگان ورزشی، علمی، اقتصادی و فرهنگی هستند. یکی از این کمیسیون‌ها مربوط به زنان است. وظیفه این کمیسیون شناسایی ظرفیت زنان و نقش آنان در توسعه ورزش در ابعاد مختلف است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف کمیسیون ترویج اخلاق در ورزش و معرفی زنان اخلاق مدار در این بخش است. این کمیسیون براساس شاخص‌های تعریف شده زنان اخلاق‌مدار ورزش در فدراسیون‌های مختلف را شناسایی و به کشور معرفی می‌کند. ما با این برنامه نشان دادیم که راه نجات کشور ترویج اخلاق، معرفت و فضیلت در بخش‌های مختلف به ویژه ورزش است.

صالحی امیری خاطر نشان کرد: در دهه‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زنان ایران در بخش های مختلف رشد چشمگیری داشتند و حتی در بخش علمی جلوتر از مردان بودند. در ورزش نیز ما شاهد شکوفایی استعداد زنان بودیم در رشته‌های رزمی زنان ایران حتی از مردان پیشی گرفتند. دختران ایرانی در رشته‌هایی مانند والیبال، بسکتبال و وزنه‌بردرای پیشرفت چشمگیری داشتند.

انتهای پیام//