شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#رئیس جمهور#مذاکرات وین

وزیر خارجه قطر:

دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران برای قطر حائز اهمیت است

دستیابی به توافق هسته ای با ایران برای قطر حائز اهمیت است

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» با اشاره به دیدار امیر قطر با رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن، از بررسی مذاکرات وین درباره ایران طی این دیدار خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، وزیر امور خارجه قطر در سخنانی دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران را برای دوحه حائز اهمیت دانست چرا که عامل ثبات در منطقه بشمار می رود.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» افزود که در دیدار تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به موضوعات مختلف از جمله مذاکرات هسته ای ایران پرداخته شد و دوحه از کانال های باز با واشنگتن و تهران برای نزدیک سازی دیدگاه ها استفاده می کند.

وزیر خارجه قطر گفت: تلاش می کنیم تا طرف ایرانی را به اقدامات مثبت در قبال کشورهای منطقه ترغیب نماییم.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در بخشی دیگر از سخنانش درباره انرژی گفت که این موضوع به شکل کوتاه مدت حل نمی شود و نیازمند کار دسته جمعی است و قطر در مذاکره با بایدن دیدگاهش را پیرامون انرژی بیان کرده است.

وزیر خارجه قطر درباره افغانستان هم گفت: تحریم افغانستان و نادیده گرفتن بحران این کشور به نفع مردم افغانستان نیست و در مذاکرات امیر قطر با بایدن به تعامل با موضوع افغانستان پرداخته شد.

گفتنی است که جوبایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در واشنگتن با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار کرد. در جریان این دیدار دو طرف درمورد امنیت منطقه خلیج فارس پس از حملات انصارالله به امارات و عربستان و همچنین مسائل دو جانبه گفتگو کردند.

بایدن در این دیدار گفت: ما برای مقابله با تهدید حوثی ها در تماس دائمی با امارات هستم. ما در کنار متحدان خود خواهیم بود و آنچه را که برای حمایت از کشورهای خلیج فارس لازم است انجام می‌دهیم.

وی افزود که با امیر قطر در مورد امنیت خلیج فارس، تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری و همچنین ثبات عرضه انرژی جهانی و تلاش برای حمایت از مردم افغانستان گفتگو خواهد کرد.

بایدن همچنین گفت که کنگره را از لزوم تعیین قطر به عنوان متحد اصلی آمریکا در خارج از پیمان ناتو مطلع خواهد کرد.

منبع: مهر