شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نفتکش ایرانی#ونزوئلا

خبرگزاری رویترز گزارش داد:

تخلیه ۲ میلیون بشکه میعانات گازی در ونزوئلا توسط نفتکش ایرانی

خبرگزاری رویترز گزارش داد، نفتکش ایرانی ۲ میلیون بشکه میعانات گازی را در ونزوئلا تخلیه می‌کند.

اعتمادآنلاین|

بر اساس اسناد یک شرکت نفتی و همچنین خدمات ردیابی نفتکش، یک ابر نفتکش ایرانی حامل حدود ۲ میلیون بشکه میعانات گازی این هفته شروع به تخلیه محموله خود در بندر شرکت نفت دولتی ونزوئلا (پترولئوس دی ونزوئلا) کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، پترولئوس دی ونزوئلا و شرکت ملی نفت ایران در نیمه دوم سال گذشته میلادی یک قرارداد سوآپ برای مبادله میعانات گازی ایران با نفت خام سنگین شرکت نفتی ونزوئلا آغاز کردند. گفته می شود این توافق برای حفظ تولید نفت ونزوئلا که به مواد رقیق کننده از جمله میعانات برای حمل و نقل و صادرات نیاز دارد، کلیدی است.

سال گذشته، دو شرکت دولتی که متحمل تحریم‌های ظالمانه آمریکا هستند، حدود ۴.۸۲ میلیون بشکه میعانات گازی را با ۵.۵۵ میلیون بشکه نفت خام سنگین مبادله کردند که عمدتاً با کشتی‌های با پرچم ایران حمل می‌شد. 

این دو کشور همچنین بر سر مبادله بنزین ایران با سوخت جت ونزوئلا توافق کردند که این مساله به کمبود سوخت در ونزوئلا کمک کرد.

بر اساس برنامه زمانی واردات و صادرات شرکت  پترولئوس دی ونزوئلا که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده، کشتی حامل نفت خام به نام استارلا با پرچم ایران، متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران، روز جمعه وارد آب های ونزوئلا شد.

به گفته تارنمای تنکرترکرز( TankerTrackers)، این کشتی که در ماه دسامبر قبل از حرکت از بندر تمبک ایران، فرستنده خود را خاموش کرد، روز دوشنبه توسط یدک‌کش‌های پترولئوس دی ونزوئلا به بندر خوزه هدایت شد.