شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#توافق هسته‌ای

بن عبدالرحمن، وزیر امور خارجه قطر:

رسیدن به توافق هسته‌ای برای ثباتد منطقه حائز اهمیت است

وزیر امورخارجه قطر دوشنبه شب گفت: رسیدن به توافق هسته‌ای برای ما حائز اهمیت است، چرا که این مسأله عاملی برای ثبات در منطقه است.

اعتمادآنلاین|

بن عبدالرحمن در تشریح دیدار شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور با جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده در واشنگتن به شبکه الجزیره گفت، موضوعات مختلف از جمله "مذاکرات هسته‌ای با ایران" در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، بایدن روز دوشنبه به وقت محلی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در کاخ سفید دیدار کرد و گفت که دوحه به عنوان متحد بزرگ و اصلی غیرناتوی واشنگتن خواهد بود.

بن عبدالرحمن اظهار کرد: از کانال‌های باز با آمریکا و ایران برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها به یکدیگر استفاده خواهیم کرد.

وزیر امورخارجه قطر افزود: تلاش می کنیم طرف ایرانی را ترغیب کنیم تا در قبال کشورهای منطقه دست به اقدامات مثبت بزند.

بن عبدالرحمن در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انرژی در جهان پرداخت و گفت، این مسأله به صورت کوتاه مدت حل وفصل نخواهد شد و نیازمند یک اقدام جمعی است.

وزیر امورخارجه قطر در این باره افزود، قطر در مذاکرات میان رهبران این کشور و آمریکا، دیدگاه خود را در خصوص بحران انرژی به اطلاع بایدن رسانده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع افغانستان پرداخت و با بیان این که "تحریم این کشور و نادیده گرفتن بحران آن هرگز در راستای منافع ملت افغان نخواهد بود"، اظهار کرد: همچنان موانعی در راه کمک‌های انسانی در افغانستان وجود دارد.

بن عبدالرحمن در پایان اعلام کرد: قرار گرفتن قطر به عنوان یک متحد اصلی آمریکا خارج از ناتو بیانگر قدرت روابط دوحه و واشنگتن است و می تواند فرصت شراکت را فراهم کند.