به گزارش برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته بیست‌و‌سوم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» فردا (چهارشنبه 13 بهمن‌ماه) با هفت دیدار در شهرهای سیرجان، ورامین، یزد، گنبد، رامسر، تهران و گرگان پیگیری خواهد شد.  صرف‌نظر از جایگاه امن و دست‌نیافتی فولاد مبارکه سپاهان در بالاترین نقطه ممکن جدول رده‌بندی، تیم‌های دوم تا پنجم جدول رقابت نزدیکی با هم دارند.

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته، شاگردان پیمان اکبری در تیم پیکان که در کورس رقابت 14 بردها قرار دارند، به مصاف راه‌یاب ملل مریوان، تیم نهم جدول با 10 برد و 30 امتیاز خواهند رفت. نتیجه این دیدار گره صعود تیم‌های 14 بردی به مرحله پلی‌آف را باز خواهد کرد. البته به شرط شکست نماینده مریوان و پیروزی 14 تایی‌ها. راه‌یاب ملل مریوان و پیکان درحالی با هم دیدار می‌کنند که پیروزی پیکان نه‌تنها جایگاه دومی این تیم در جدول را ثبت کرده و خودروسازان را صاحب سهمیه پلی‌آف می‌کند، بلکه بلیت صعود لبنیات هراز آمل و مقاومت یزد به مرحله یک‌چهارم را نیز اوکی خواهد کرد.

در دیگر رقابت جذاب هفته، تیم مقاومت یزد در سالن شهداب از قهرمان نیم‌فصل میزبانی می‌کند. شاگردان علیرضا طلوع‌کیان بعد از برد دلچسب هفته بیست‌ودوم و صعود به جایگاه چهارم، این هفته به دنبال حفظ جایگاه هستند اما در تقابل با فولاد مبارکه سپاهان که با 19 برد و 57 امتیاز، جایگاه فولادینی در رتبه نخست برای خود ساخته، کار سختی در پیش دارند. پیروزی در این بازی یزدی‌ها را به پانزدهمین برد می‌رساند و رتبه چهارمی را برایشان تثبیت می‌کند، اما شاید تاثیری در ارتقای جایگاه این تیم نداشته باشد.

تیم سوم جدول رده‌بندی در هفته بیست‌وسوم میهمان ورامینی‌هاست. شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات هراز آمل در صورت پیروزی مقابل شهرداری ورامین (8 برد، 27 امتیاز و رتبه یازدهم)، پانزدهمین برد و چهل‌وسومین امتیاز را در کارنامه ثبت می‌کنند اما برای صعود به رتبه دوم، نیازمند شکست پیکان در رقابت با مریوانی‌ها هستند.

آغاز دور برگشت برای شهرداری ارومیه چندان خوش‌یمن نبود و از 9 بازی که از هفته چهاردهم تا بیست‌ودوم برگزار شد، شاگردان محمدرضا تندروان تنها به دو پیروزی در هفته‌های پانزدهم و هجدهم مقابل پاس گرگان و سایپا رسیدند تا جایگاه دومی خود را از دست دهند و برای پس گرفتن این رتبه در فاصله چهار هفته مانده به پایان دور برگشت، کار سختی داشته باشد. نماینده ارومیه این هفته در جدال شهرداری‌ها به مصاف گنبد می‌رود. پیروزی در این دیدار نقش حیاتی در حفظ جایگاه پنجمی شهرداری ارومیه خواهد داشت. هرچند که شهرداری گنبد هم اصلا حریف دست و پابسته‌ای نیست و بارها حریفان خود را غافلگیر کرده است. البته اگر شهرداری ارومیه برنده این جدال حساس شود و راه یاب نیز در تهران مغلوب پیکان شود، صعود شاگردان محمدرضا تندروان در تیم ارومیه به مرحله پلی‌آف قطعی خواهد شد.

دیدار مس رفسنجان و پاس گرگان در میانه‌های جدول هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. مس با 12 برد، 33 امتیاز و رتبه ششم، به دنبال تداوم پیروزی‌ها و قطعی کردن حضورش در مرحله پلی‌آف است. هدفی که گرگانی‌ها هم با 10 برد، 31 امتیاز و رتبه هشتمی به شدت آن را دنبال می‌کنند. چراکه یک غفلت ساده همه رشته‌ها را پنبه خواهد کرد.

فولاد سیرجان ایرانیان بعد از پیروزی به‌موقع در هفته بیست‌ودوم و صعود به رتبه هفتمی، در تقابل این هفته مقابل سایپا (8 برد، 25 امتیاز و رتبه دوازدهم) چالشی جز پیروزی و حفظ رتبه و جایگاه و البته نیم‌نگاهی به ارتقا در جدول ندارند. شاگردان سعید رضایی در تیم سیرجان تاکنون 11 برد و 32 امتیاز کسب کردند و برای صعود به پلی‌آف باید از تک تک لحظات استفاده بهینه ببرند.

دو تیم قعرنشین هورسان رامسر و آذرباتری ارومیه در هفته بیست‌وسوم در شرایط تقریبا یکسانی با هم دیدار می‌کنند. دو تیم 6 برد در کارنامه دارند و هورسان به مدد داشتن امتیاز بیشتر در رتبه سیزدهم قرار دارد. آذرباتری بعد از باخت در هفته بیست‌ودوم امیدش برای صعود به پلی‌آف را از دست داد. اما هورسان رامسر هنوز این شانس را دارد که در صورت کسب 4 پیروزی در هفته‌های باقی‌مانده، جمع امتیازاتش را به عدد 32 برساند. همین مسئله هم انگیزه‌ای‌ خواهد شد تا شاگردان مسعود آرمات برای برد خانگی به استقبال آذرباتری ارومیه بروند.

*برنامه کامل هفته بیست‌وسوم لیگ برتر والیبال مردان کشور به قرار زیر است:

سیرجان، سالن امام علی (ع)، ساعت 16
فولاد سیرجان ایرانیان – سایپا

ورامین، سالن شهید گل‌عباسی، ساعت 16
شهرداری ورامین – لبنیات هراز آمل

یزد، سالن شهداب، ساعت 16
مقاومت یزد – فولاد مبارکه سپاهان

گنبد، سالن المپیک، ساعت 16
شهرداری گنبد – شهرداری ارومیه

رامسر، سالن شهید صدر، ساعت 16
هورسان رامسر – آذرباتری ارومیه

تهران، خانه والیبال، ساعت 16
پیکان – راه‌یاب ملل مریوان

گرگان، سالن امام‌ خمینی(ره)، ساعت 16
پاس گرگان – مس رفسنجان

انتهای پیام//