شهر خبر
گفت‌وگو|

معاون استاندار آذربایجان‌غربی: ناوگان برف‌روبی استان فرسوده است

معاون استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شدت بارش‌های اخیر در حدی بود که باعث انسداد جاده‌های ۵۰۰ روستا شد، گفت: ناوگان برف روبی شهرداری‌ها و راهداری استان آذربایجان غربی فرسوده است، نیازمند خرید ماشین‌آلات و قطعات جدید برای تجهیز ناوگان و اورهال دستگاه‌های فرسوده هستیم.
آیدین رحمانی رضاییه در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به خسارات برف سنگین اخیر به‌مناطق شهری و روستایی استان آذربایجان غربی بیان کرد: بارش گسترده برف اخیر باعث انسداد جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی در سطح استان شد. 
 
وی با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار و ۸۰۰ روستا در استان آذربایجان غربی وجود دارد، افزود: جمعیت روستایی این استان ۶ درصد از متوسط کشوری بیشتر است.
 
معاون استاندار آذربایجان غربی: ناوگان برف روبی استان فرسوده است

رحمانی رضاییه با بیان اینکه شدت بارش‌های اخیر در حدی بود که باعث انسداد جاده‌های ۵۰۰ روستا شد، افزود: بر اساس برنامه ریزی که در کمیسیون ایمنی راه‌های استان آذربایجان غربی صورت گرفته بود، شهرداری و اداره کل راهداری به‌سرعت وارد عمل شدند و برف روبی کردند.

معاون استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اولویت بازگشایی شریان‌های اصلی، فرعی و سپس راه‌های روستایی گفت: رسیدگی به بیماران و خانم‌های باردار در روستا‌های هدف در اولویت قرار گرفت و بعد از ۴۸ ساعت راه‌های روستا‌ها بازگشایی شدند.
 
معاون استاندار آذربایجان غربی: ناوگان برف روبی استان فرسوده است

رحمانی رضاییه با اشاره به فرسودگی ناوگان برف روبی شهرداری‌ها و راهداری استان آذربایجان غربی  گفت: با توجه به وضعیت جوی استان که معمولاً زمستان‌های پر بارشی دارد، نیازمند خرید ماشین‌ آلات و قطعات جدید برای تجهیز ناوگان برف روبی و اورهال دستگاه‌های فرسوده هستیم.

وی با تاکید براینکه علیرغم شدت بارش‌ها همه عوامل اجرایی و امدادی به طور کامل پای کار بودند، تصریح کرد: امکانات سپاه، ارتش، دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی برای بازگشایی خطوط ارتباطی به کمک راهداری آمدند و اقدامات لازم صورت گرفت. 
 

استاندار آذربایجان غربی: نیمی از راه‌های مسدودشده استان پیرو بارش برف بازگشایی شدند
وزیر کشور به استاندار آذربایجان غربی دستور رسیدگی به وضعیت شهر‌های گرفتار در برف داد


انتهای پیام/