شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مذاکرات وین#ایران#آمریکا

مقام آمریکایی:

پیشرفت هایی در مذاکرات وین برای کاهش اختلافات محقق شده است

پیشرفت هایی در مذاکرات وین برای کاهش اختلافات محقق شده است

یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا از حصول پیشرفت هایی جهت کاهش اختلافات در مذاکرات برچیدن تحریم های ایران در وین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا گفت که مذاکرات وین وارد مراحل پایانی شده و زمان اتخاذ تصمیمات سیاسی فرا رسیده است.

این مقام آمریکایی گفت: ما در مراحل پایانی مذاکرات وین برای احیای برجام هستیم. طی چند هفته مشخص خواهد شد که آیا می توانیم در وین به توافق برسیم.

وی همچنین با بیان اینکه زمان اتخاذ تصمیمات سیاسی رسیده است، افزود که قرائنی درباره مذاکرات مستقیم با مقامات ایرانی وجود ندارد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که در مذاکرات وین پیشرفت هایی برای کاهش اختلافات محقق شده است.

وی در عین حال مدعی شد که ایران ممکن است بازگشت به توافق هسته ای موسوم به برجام را انتخاب نکند که واشنگتن آماده تعامل با این وضعیت است.

گفتنی است که هشتمین دور از گفتگوهای برچیدن تحریم‌ها از ۶ دی ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مو را» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد که البته غربی‌ها با متوسل شدن به تاکتیک ضیق وقت و تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی برای پایان مذاکرات موجب ایجاد تنش‌های روانی شدند.