شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عملیات انتحاری#عراق

عملیات انتحاری در الانبار خنثی شد

عملیات انتحاری در الانبار خنثی شد

یک عملیات انتحاری که قرار بود با کمربند انفجاری در الانبار عراق انجام شود، توسط ماموران امنیتی این کشور کشف و خنثی شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم رسانه‌های عراقی اعلام کردند، سرویس اطلاعات نظامی این کشور موفق شد ضمن خنثی کردن عملیات انتحاری، یک کمربند انفجاری شماری نارنجک و تعدادی گلوله‌های خمپاره از مخفیگاه تروریست‌ها در منطقه الرطبه الانبار کشف و ضبط کنند.

رسانه‌های عراقی به نقل از بیانیه بخش اطلاع رسانی ارتش این کشور خبر دادند، براساس اطلاعات امنیتی به دست آمده، برنامه گروه داعش برای انجام عملیات انتحاری در یکی از مناطق بخش الرطبه در الانبار محرز شد و فرد انتحاری به همراه ابزار این عملیات تروریستی نیز به منطقه‌ای در نزدیکی الرطبه منتقل شدند.

ارتش عراق تاکید کرد بعد از بازرسی محل موفق به کشف محل اختفای ابزارهای عملیات انتحاری و ضبط یک کمربند انفجاری آماده انفجار با چاشنی، 4 نارنجک، 2 گلوله خمپاره با خرج مربوطه و مقادیری مهمات 23 میلیمتری به همراه یک بمب آماده انفجار شدند.

گفتنی است بعد از شدت گرفتن فشارها بر اشغالگران آمریکایی جهت خروج از عراق شاهد افزایش قابل توجه عملیات تروریستی گروه داعش و انتشار اخباری در رابطه با تلاش آمریکا جهت احیای مجدد این گروه تروریستی هستیم تا شاید به این بهانه حضور آمریکا در عراق و منطقه توجیه شود.