شهرخبر

بعدازظهر بارانی در انتظار نقاطی از کشور

هشدار بالا آمدن آب رودخانه‌ها هشدار هواشناسی نمایه

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، کبری رفیعی درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور، گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی به نسبت پایدار خواهیم داشت. از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب ابتدا خوزستان و به تدریج کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان و ارتفاعات غرب و جنوب اصفهان بارش خواهند داشت. فردا نیز بارش‌ها در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و اصفهان همینطور استان‌های فارس، ایلام، کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، شمال بوشهر، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، شمال کرمان، همچنین ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، قزوین، البرز و سمنان ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف خواهد بود. فردا هم بیشترین بارش‌ها در شمال شرق خوزستان کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری جنوب لرستان نوار غربی اصفهان شمال و غرب فارس رخ خواهد داد. روز چهارشنبه نیز خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش‌های پراکنده‌ای خواهند داشت و سپس این سامانه از کشور خارج خواهد شد. اما سامانه بارشی بعدی اواخر وقت روز پنجشنبه از شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: فردا سه شنبه با توجه به بارش برف که همراه با افزایش سرعت وزش باد خواهد بود احتمال کولاک برف در مناطق مرتفع و کوهستانی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی وجود دارد. همچنین احتمال سقوط بهمن هم در مناطق مرتفع البرز مرکزی وجود دارد. فردا دمای هوا در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بین پنج تا هشت درجه کاهش پیدا می‌کند. ضمن اینکه از فردا تا ظهر چهارشنبه به علت وزش باد شدید در غرب و جنوب غرب کشور که با گرد و خاک انتقالی از جنوب کشور عراق همراه خواهد بود احتمال گرد و خاک هم برای مناطق غرب و جنوب غرب کشورمان وجود دارد. آب‌های خلیج فارس از اواخر وقت روز سه شنبه و طی روز چهارشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: در تهران هم امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که در بعضی از ساعت‌ها وزش باد را به همراه خواهد داشت. حداکثر دمای تهران امروز به ده درجه بالای صفر می‌رسد. حداقل دما نیز امروز به دو درجه بالای صفر رسید.