شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانی#رادیو#دهه فجر

جزئیات برنامه‌های دهه فجر در رادیو و شبکه‌های استانی تلویزیون

جزئیات برنامه‌های دهه فجر در رادیو و شبکه‌های استانی تلویزیون

شبکه‌های رادیویی با ویژه‌برنامه‌هایی به مدت ۴۱ ساعت و ۲۰ دقیقه ویژه دهه فجر برنامه دارند و همچنین شبکه‌های استانی برنامه ویژه‌ای را تدارک دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شبکه‌های رادیویی با ویژه برنامه‌هایی به مدت 41 ساعت و 20 دقیقه به استقبال سالروز پیروزی انقلاب اسلامی می‌روند.

جزئیات بیشتر:

رادیو ایران در ساختار مجله ترکیبی، برنامه «روز خوب پیروزی» را ساعت 9:30 صبح پخش می‌کند.این ویژه برنامه  به مدت دو ساعت سی و دقیقه به طور زنده به انعکاس راهپیمایی مردم در روز 22 بهمن،گزارش و سرود می‌پردازد.

رادیو اقتصاد هم ساعت 8:05 دقیقه  به مدت سه ساعت و نیم  به طور زنده ، در ساختار مجله ترکیبی مستند« اعجاز بزرگ قرن» را که گزارشی از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن است را پخش می کند.

رادیو پیام و آوا هم «پیام انقلاب» و «آوای انقلاب» را  ساعت 10 صبح در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی روی آنتن می‌برد.

رادیو تهران نیز «ویژه 22 بهمن » را به مدت سه ساعت به طور زنده، ساعت 9 صبح  پخش می‌کند.

رادیو جوان هم برنامه «در مسیر آزادی» را ساعت 9 صبح ،به مدت سه ساعت پخش می‌کند. این ویژه برنامه مشتمل بر گزارش‌های متنوع از لحظات شاد در استان‌های مختلف و گزارشگران سطح شهر تهران در مسیر راهپیمایی،گفت‌وگو و صحبت با میهمانان ویژه در استودیوی میدانی است.

رادیو سلامت نیز «مسیر همدلی» را ساعت 9 صبح به مدت دو ساعت و نیم با محوریت مشارکت اجتماعی، مسئولیت‌پذیری تقدیم شنوندگان می‌کند.

رادیو صبا «جشن پیروزی» را ساعت 9 صبح به مدت سه ساعت در ارتباط با مراکز استان‌ها پخش می‌کند.

رادیو فرهنگ هم«گلبانگ آزادی» را ساعت 8:30 صبح  به مدت سه ساعت پخش می‌کند. 

رادیو قرآن«فجر نور» را به مدت دو ساعت، 9 صبح پخش می‌کند. ریشه‌های قرآنی انقلاب اسلامی و اهمیت وحدت ملی و اقتدار جمهوری اسلامی، انعکاس رسانه‌ای حضور پرشور مردم و وحدت و همدلی آنها ،گفت‌وگو با فعالان جامعه قرآنی حاضر در راهپیمایی 22بهمن از بخش‌های مختلف این برنامه قرآنی است.

«ایران سربلند» از رادیو گفت‌وگو به مدت 4 ساعت از ساعت 8 صبح آغاز می‌شود.

رادیو معارف هم با «عطر بهاران» ساعت 9 صبح به مدت یک ساعت و نیم  به عناصر، مؤلفه‌ها و راهکارهای تحقق گام دوم ویژه دهه فجر، دستاوردهای 40سال انقلاب و مجاهدت فرهنگی و تمدن‌سازی می‌پردازد.

«میدان انقلاب» هم در همین روز ساعت 9 صبح به مدت دو ساعت از رادیو ورزش پخش می‌شود و در ویژه برنامه روز 22 بهمن،با ورزشکاران حاضر در راهپیمایی گفت‌و‌گو می‌شود.

رادیو نمایش نیز «ایستگاه چهل و سه» را ساعت 9 صبح به مدت سه ساعت به طور زنده پخش می‌کند.

برنامه  به صورت نمایش زنده در دو استودیو شماره یک و استودیو شماره دو (در مسیر راهپیمایی) خواهد بود.

طنین انقلاب از شبکه‌های استانی

همزمان با آغاز دهه فجر، چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه برنامه‌های مختلف و متنوعی از شبکه‌های استانی صداوسیما به روی آنتن می‌رود.

معرفی نخبگان

ویژه‌برنامه «نخبگان» در مرکز آذربایجان‌شرقی در 10قسمت 15دقیقه‌ای تولید می‌شود و هدف از آن، معرفی نخبگان و دانشمندانی است که کمتر از 45 سال دارند و عمدتا پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌به دنیا آمده‌اند.

صدای انقلاب در رادیوهای استانی

رادیوهای استانی و شهری هم در دهه‌فجر امسال تدارک وسیعی دیده‌اند، به نحوی که تولید و پخش نمایش‌های رادیویی مناسبتی، اجرای نمایش‌های طنز رادیویی برای گروه سنی کودک و نوجوان، حضور گزارشگران در محله‌های مختلف و بازسازی وقایع و اتفاقات دوران انقلاب با همراهی مردم محله، پخش داستان‌های انقلابی با صدای یک پدربزرگ و مادربزرگ با عنوان قصه‌های پیروزی، پخش صداهای مردمی در قالب وکس پاپ با موضوع وقایع و حوادث مرتبط با تلاش دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، معرفی و تحلیل فیلم‌های سینمایی انقلاب در برنامه «سینمای انقلابی» و استفاده از فضای شبانه رادیو برای خواندن کتاب‌های انقلابی تاثیرگذار، بخشی از برنامه‌هایی هستند که در صدای استان‌ها برای ایام‌ا... دهه‌فجر روی آنتن می‌روند.

معرفی اولین‌های انقلاب

«کارنامه» به عنوان یکی از برنامه‌های موفق چهلمین سالگرد انقلاب مطرح بوده و به همین دلیل فرازهایی از این برنامه در دهه‌فجر امسال هم از شبکه‌های استانی پخش می‌شود.

خاطره‌بازی با سرودهای معروف انقلابی

دومین کارگروه، «سرودهای انقلابی» نام دارد که هدف از آن، ایده‌پردازی، طرح‌ریزی و تولید نماآهنگ‌هایی مبتنی بر بازخوانی سرودهای معروف دوران قبل و پس از انقلاب است.

تولیدات مردمی روی آنتن شبکه شما 

«تولیدات مردمی» سومین کارگروهی است که با محوریت شبکه‌های استانی تشکیل شده‌است؛ این کارگروه آثار تولیدشده توسط اقشار مختلف مردم در ساختارهای گوناگون را جمع‌آوری، پالایش و دسته‌بندی کرده و برای پخش به شبکه‌های استانی و شبکه تلویزیونی «شما» خواهدداد.

باکس بعدی شبکه شما برای پخش آثاری است که توسط گروه‌های حرفه‌ای در استان‌های مختلف کشور تولید شده‌اند و محور موضوعی همه آنها، انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای چهار دهه‌گذشته است.

از جمله مهم‌ترین اقدامات کارگروه تولیدات مردمی می‌توان به برگزاری مسابقه ملی «دیوارآرایی» و پویش ویدئویی «قهرمان من» با همکاری معاونت فرهنگی سپاه و آموزش و پرورش در بستر فضای مجازی (سامانه شاد و سایت مرتبط با آن) اشاره کرد که جوایز نقدی ارزنده‌ای هم برای برندگان در نظر گرفته شده‌است.

همچنین پیرو درخواست برخی موسسات و نهادهای مردمی و هماهنگی صورت گرفته با موسسه اوج، مقرر شده‌است فراخوان تولیدات تلویزیونی مردمی ابلاغ و آثار دریافتی در قالب‌های گوناگون برای پخش در اختیار صدا و سیما قرار بگیرند.

براساس تجربه خوب سنوات گذشته، برگزاری مسابقه عکس «بهمن تماشایی» روز 22بهمن با همکاری معاونت فضای مجازی رسانه‌ملی در دستور کار قرار دارد. 

برجسته‌سازی غیرت دینی و انقلابی

یکی از مهم‌ترین اهداف معاونت امور استان‌ها که از طریق شبکه‌های استانی در دهه‌فجر امسال دنبال می‌شود، برجسته‌سازی روحیه و غیرت دینی و انقلابی، تقویت همبستگی و انسجام ملی و ایجاد امید اجتماعی در بین آحاد مختلف جامعه خواهد بود.

جمع‌آوری آثار کوتاه مراکز

کارگروه چهارم، «تولیدات کوتاه» نام دارد که وظیفه آن، جمع‌آوری آثار کوتاه تولید شده در مراکز است به این ترتیب که هفت اثر برای هر مرکز پیش‌بینی شده که از جمله آنها می‌توان به تولیدات 10 تا 15 دقیقه‌ای با محوریت معرفی جوانان موفق پس از انقلاب و نخبگانی که در ایران حضور دارند.

روایت‌های مردمی از راهپیمایی

توجه ویژه مراکز به روایت مردمی از راهپیمایی 22 بهمن از دیگر اولویت‌های شبکه‌های استانی در سال جاری خواهدبود به نحوی که این سیاست از ابتدای دهه‌فجر و در قالب برنامه‌ها و میان‌‌برنامه‌های موضوعی شروع شده و خرده روایت‌های این روزها از زبان مردم در پایگاه‌های بسیج، کانون‌های مساجد و کوچه و خیابان به تصویر کشیده می‌شود.

فرزندان موفق انقلاب

تهیه ویژه‌برنامه‌ «من فرزند انقلابم» با محوریت افراد موفق متولدشده پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تولید و پخش ویژه‌برنامه‌های ایام‌ دهه‌فجر با حضور عوامل تولید برنامه در شهرستان‌ها، پخش سرودهای دسته‌جمعی حماسی و انقلابی در فضای استودیویی برنامه‌های کودک و نوجوان، برگزاری مسابقه گزارشگری در محلات با استقرار تریبون در محلات برای گزارش مردم از توفیقات منطقه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تولید آیتم‌های کوتاه از آرمان‌ها، خواسته‌ها و برداشت شخصی افراد از انقلاب با عنوان «من و انقلاب» با لهجه‌ها و گویش‌های بومی و تولید برنامه‌های روستامحور با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش توسعه روستایی و انعکاس اقدامات و خدمات صورت گرفته در اقصی نقاط هر استان، از دیگر برنامه‌های عملیاتی شبکه‌های استانی برای دهه‌فجر امسال به شمار می‌روند.

راه‌اندازی پویش‌های مردمی

در حوزه سیما شاهد پخش مستندهایی با محوریت خدمات نظام جمهوری اسلامی در شهرستان‌ها و روستاهای مناطق محروم در حوزه بهداشت و درمان و کشاورزی خواهیم بود.

مسؤولان، مهمان تلویزیون می‌شوند

در این بین شبکه «شما» نیز به صورت اختصاصی، ویژه‌برنامه‌ «بهارستان» را با حضور مسؤولان و نمایندگان مجلس در خصوص دستاوردهای 43 ساله انقلاب اسلامی و رویکردهای گام دوم انقلاب روی آنتن می‌برد.

همچنین برنامه «دور افتخار» با هدف بررسی توسعه ورزش ایران، «صدای دانه» با تحلیل توسعه پایدار کشاورزی و دامداری و برنامه «ترانه باران» با پخش موسیقی‌های حماسی و ملی دوران انقلاب از این شبکه پخش می‌شوند.

انتهای پیام/