شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشتی

کشتی تفریحی، پرتاب ماهواره ایتالیایی را برای چهارمین بار به تعویق انداخت!

کشتی تفریحی، پرتاب ماهواره ایتالیایی را برای چهارمین بار به تعویق انداخت!

پرتاب ماهواره ایتالیایی که توسط شرکت "اسپیس ایکس" برنامه‌ریزی شده بود، با تردد یک کشتی تفریحی، برای چهارمین بار به تعویق افتاد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX)، پرتاب ماهواره ایتالیایی اکتشاف زمین را دوباره به تاخیر انداخت اما این بار نمی‌تواند طبیعت را به خاط آن سرزنش کند.

موشک "فالکون ۹"(Falcon ۹) قرار بود روز یکشنبه ۳۰ ژانویه، ماهواره "CSG-۲" را از ایستگاه فضایی "کیپ کاناورال"(Cape Canaveral) فلوریدا به پرواز درآورد اما یک کشتی تفریحی در منطقه ممنوعه کیپ کاناورال سرگردان شد و اجازه نداد تا فالکون ۹ به موقع پرتاب شود.

"جسی اندرسون"(Jessie Anderson)، مدیر تولید اسپیس ایکس گفت: وسیله و بار آن هنوز سالم هستند. همه چیز برای پرتاب به موقع آماده بود.

با توجه به منتفی شدن برنامه، این پرتاب به ساعت ۶:۱۱ عصر امروز به ‌وقت منطقه زمانی شرقی(۰۲:۴۱ بامداد سه شنبه به وقت تهران) موکول شد.

اندرسون ادامه داد: امروز چهارمین روز متوالی بود که اسپیس ایکس مجبور شد از تلاش برای پرتاب CSG-۲ دست بکشد. سه پرتاب دیگر، به دلیل آب و هوای بد منتفی شدند اما طبیعت این بار با ما همکاری کرد. هوا برای تلاش بعدی نیز مساعد به نظر می‌رسد.

برنامه نسل دوم "Cosmo-SkyMed"، یک همکاری بین "آژانس فضایی ایتالیا"(ASI)، "وزارت دفاع ایتالیا"(MDD)، "وزارت آموزش ایتالیا"(MPI)، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش علمی این کشور است. این برنامه، از دو ماهواره تشکیل شده است که سیاره ما را با استفاده از "رادار دهانه ترکیبی"(SAR) بررسی می‌کنند.

انتهای پیام