شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#جدید#دارای#کمیسیون تلفیق

مصوبه جدید کمیسیون تلفیق؛ارائه کارت معافیت به مشمولان دارای دو فرزند

مصوبه جدید کمیسیون تلفیق؛ارائه کارت معافیت به مشمولان دارای دو فرزند

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس به تشریح مصوبه اخیر این کمیسیون درباره ارائه کارت معافیت رایگان به مشمولان متاهل دارای دو فرزند پرداخت.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید محسن دهنوی نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 مجلس گفت: کمیسیون تلفیق تاکید بر اصلاح شرایط خدمت سربازی دارد، به همین دلیل تصمیمات مناسبی از جمله افزایش حقوق تمامی سربازان را تاکنون داشته است و با لحاظ اصل 110 قانون اساسی و با توجه به بررسی ها،کمیسیون تلفیق برای حمایت از مشمولان متاهل دارای فرزند مصوبه ای داشت.

وی ادامه داد: نمایندگان در راستای حمایت و استحکام کانون خانواده و تشویق به فرزندآوری مصوب کردند، مشمولان متاهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای 30 سال سن دارند، بتوانند در سال آینده کارت معافیت از خدمت سربازی را به صورت رایگان دریافت کنند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق توضیح داد: امروز در راستای مصوبه چند روز پیش کمیسیون تلفیق در خصوص خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب، اخطار قانون اساسی توسط یکی از نمایندگان در صحن تلفیق در مورد مغایرت این مصوبه با اصل 110 قانون اساسی و عدالت مطرح شد که این اخطار مورد پذیرش رئیس کمیسیون قرار گرفت و به رای گذاشته شد و در ادامه برای رفع این اشکال پیشنهادی برای ارائه کارت رایگان معافیت به مشمولان متاهل دارای دو فرزند داده شد که با رای موافق اعضا تصویب شد.

دهنوی در تشریح پیشنهادش که در کمیسیون تلفیق تصویب شد، افزود: براین اساس با توجه به امر مقدس خانواده و تشویق به فرزندآوری و تعیین تکلیف مشمولان متاهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای 30 سال سن دارند، در سال آینده می توانند کارت معافیت را به صورت رایگان دریافت کرده و معاف شوند.

به گزارش تسنیم، اخیرا اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 در مصوبه‌ای با خرید سربازی برای سربازان غایب موافقت کردند که البته این مصوبه نیاز به تصویب در جلسه علنی و نظر ستاد کل نیروهای مسلح دارد.

انتهای‌پیام/