شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طرح ترافیک#تهران#شورای شهر#خودرو

فعلا فرصت بازنگری در طرح ترافیک را نداریم

فعلا فرصت بازنگری در طرح ترافیک را نداریم

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اگر ما هزینه حضور خودرو در سطح شهر مخصوصا در نقاط مرکزی را بالا ببریم در این صورت مردم کمتر از خودروی شخصی استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق، سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص نگاه مدیریت شهری تهران برای تحول در اجرای طرح ترافیک، گفت: در حال حاضر اتفاق خاصی برای تغییر در طرح ترافیک رخ نداده است. درواقع این طرح با همان شکل گذشته همچنان اجرا می‌شود. البته ممکن است در زمینه هزینه‌ها اتفاقاتی بیفتد و قیمت‌ها بالا و پایین بشود که این مورد هم با آن مقررات خاصی که در این زمینه وجود دارد اتفاق خواهد افتاد. اما اینکه مثلا در محدوده‌های اجرای طرح ترافیک یا موارد دیگر تغییری انجام بشود فعلا اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است. کاری که ما در مدیریت شهری تهران در قبال طرح ترافیک در دست انجام داریم این است که با اعمال کردن یک سری هزینه‌های بالاتر فعلا وضعیت موجود را تمدید کنیم. اقدام ما به همین موضوع محدود می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا مدیریت شهری برای تغییر در شرایط اجرای طرح ترافیک به دنبال ارائه پیشنهاد تازه تری نیست گفت: این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و همکاران ما در حال بررسی این موضوع هستند. اما در حال حاضر فرصتی برای این کار نداریم و این موضوع باید به سال آینده موکول شود. چون سیستم مدیریتی جدید به تازگی روی کار آمده و تا بخواهد کار را دست بگیرد و بر امور مربوط به اداره شهر مسلط بشود و بر مساله بودجه فائق بیاید سال به پایان رسیده است. برای همین موضوع تغییر در طرح ترافیک باید به سال آینده موکول شود تا فرصتی برای بررسی ویژه درباره این موضوع فراهم شود که انشاالله مسوولان مدیریت شهری بتوانند در سطح شهر اتفاق جدیدی را رقم بزنند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به اینکه چرا بیش از سه دهه است که محدوده اجرای طرح ترافیک مورد بازنگری قرار نگرفته گفت: نه اینطور نیست. هر چند وقت یک بار به محدوده طرح ترافیک اضافه می‌شود. این محدوده از مرکز شهر شروع شده و هر چند سال یک بار به تدریج به این حلقه رینگ طرح ترافیک اضافه شده است.

آقامیری در پایان بر این نکته تاکید کرد که اگر ما هزینه حضور خودرو در سطح شهر مخصوصا در نقاط مرکزی را بالا ببریم در این صورت مردم کمتر از خودروی شخصی استفاده می‌کنند. این درواقع یکی از گلوگاه‌هایی است که می‌شود با مهار کردنش ترافیک و آلودگی هوا را هم کنترل کرد. ما باید گلوگاه‌ها را پیدا کنیم. اما به نظر من یکی از گلوگاه‌های اصلی همین مساله پارک حاشیه‌ای است. تا به حال آن موارد دیگری که به عنوان گلوگاه مورد شناسایی قرار داده ایم و فکر می‌کردیم با مهار آن‌ها می‌توانیم ترافیک را کنترل کنیم موثر واقع نشده است.

منبع: میزان