شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#اتحادیه عرب

موضع اتحادیه عرب در خصوص بازگشت سوریه به این نهاد

موضع اتحادیه عرب در خصوص بازگشت سوریه به این نهاد

«احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که هنوز شرایط برای بازگشت سوریه به این نهاد مناسب نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، «احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب طی یک نشست مطبوعاتی پس از دیدار وزرای خارجه کشورهای عضو این نهاد در کویت، اعلام کرد که نظر وزیران مذکور در این نشست مشورتی مبتنی بر عدم امکان مشارکت سوریه در نشست آتی اتحادیه عرب و بازگشت به جایگاه قبلی خود در این نهاد منطقه‌ای است.

ابوالغیظ با اعلام اینکه مسئله بازگشت یک کشور برای آغاز مجدد فعالیت خود یا دعوت از آن برای شرکت در یک نشست، مستلزم مشورت و تبادل نظر و دیدگاه کشورهای عضو است، افزود: باید مشخص شود که اعضای اتحادیه، آن کشور را چگونه ارزیابی می‌کنند و چه انتظاراتی از آن دارند، این سوالات هنوز مطرح نشده و ما به پاسخی برای آنها دست نیافته ایم.

وی ضمن اشاره به اینکه طی نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب، پرونده سوریه به طور کلی در کنار دیگر مسائل منطقه‌ای از جمله بحران یمن و لیبی مطرح شد، تصریح کرد که در نشست مذکور علاوه بر آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی، تحولات اوضاع جهان عرب بطور کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این تلاش‌ها و گفتگوها برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در حالی انجام می‌شود که کشورهای عربی در نوامبر ۲۰۱۱ و همزمان با آغاز بحران‌های داخلی دمشق، حق عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآوردند. لازم به ذکر است سوریه از اعضای موسس این نهاد منطقه‌ای است.