شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سنای آمریکا#روسیه#اوکراین

سناتورهای ارشد کنگره؛

سنای آمریکا در چند قدمی اعمال تحریم ها برضد مسکو است

سنای آمریکا در چند قدمی اعمال تحریم ها برضد مسکو است

سناتورهای ارشد آمریکایی اعلام کردند که طرح قانون اعمال تحریم ها بر روسیه با ادعای دفاع از اوکراین به مراحل پایانی و تصویب شدن نزدیک می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دو تن از سناتورهای ارشد مجلس سنا اعلام کردند که سناتورهای آمریکایی به توافق بر سر قانونی برای تحریم روسیه به دلیل اقداماتش در اوکراین، از جمله برخی اقداماتی که ممکن است قبل از هر گونه تهاجمی عملی شوند، بسیار نزدیک هستند.

«باب منندز» سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنا و «جیمز ریش» سناتور ارشد جمهوری خواه ابراز امیدواری کردند که این لایحه را در این هفته پیش ببرند.

منندز در گفتگو با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» آمریکا در این باره گفت: من این مسئله را اینگونه توصیف می کنم که ما به هدف بسیار نزدیک هستیم.

وی گفت که عزمی راسخ در هر دو حزب برای حمایت از اوکراین و مجازات روسیه در صورت حمله به این کشور وجود دارد. منندز در پاسخ به این سوال که آیا توافقی در این هفته حاصل می شود، گفت: بر این باورم که به نتیجه خواهیم رسید.

همچنین یکی از دستیاران سنا در این باره گفت که مقامات ارشد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه یک جلسه توجیهی محرمانه برای همه سناتورهای آمریکایی برگزار خواهند کرد. رهبران کنگره درخواست کرده بودند که در مورد اوضاع اوکراین توضیحاتی ارائه شود.

رئیس کمیته روابط خارجی سنا پیشتر نیز مدعی شده بود که هرگونه اقدام نظامی روسیه برضد اوکراین، به اعمال تحریم‌هایی منجر می‌شود که انزوای روسیه از سیستم اقتصاد جهانی را در پی دارد.

منندز در این باره گفته بود: سیستم بانکی روسیه مضمحل و از ساز و کار سوئیفت حذف می‌شود. تحریم‌های دسته بندی شده اقتصاد روسیه را فلج می‌کند و حتی «ولادیمیر پوتین» (رئیس جمهور روسیه) هم از دسترسی به حساب‌های بانکی خود در غرب محروم می‌شود. روسیه از نظام بین‌المللی اقتصادی کنار گذاشته می‌شود. این مسئله در نهایت امر یا آنطور که من می‌گویم «مادر همه تحریم‌ها» است.

اخیرا تنش ها بین غرب و به ویژه آمریکا با روسیه بر سر اوکراین بالا گرفته است. واشنگتن و متحدانش مسکو را به آماده شدن برای حمله نظامی به اوکراین متهم می کنند و در راه افزایش تنش ها از هیچ گونه اقدامی فروگذار نیستند.

کرملین اما با رد کردن اتهامات غربی ها در این زمینه اعلام کرده است که مسبب اصلی تنش ها در منطقه شرق اروپا، آمریکا و ناتو هستند که با نادیده گرفتن خطوط قرمز مسکو به بحران دامن می زنند.