شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

نگرانی دولت از فعالیت کافی شاپ علاقمندان ارز دیجیتال

کافه‌ای در شمال شرقی تایلند به خانه معامله‌گران ارزهای دیجیتال تبدیل شده است و تلویزیون‌هایی دارد که آخرین حرکت‌های بازار را نشان داده و توصیه‌های سرمایه‌گذاری را در کنار قهوه و کیک ارائه می‌دهند.

در پشت فضای بیرونی و آرام درختان گیلاس با شکوفه‌های جذاب‌شان، مشتریان HIP Coffee & Restaurant به لپ‌تاپ‌های خود خیره می‌شوند و با عصبانیت قهوه سرد می‌خورند؛ این بخشی از علاقه فزاینده به دارایی‌های دیجیتال در تایلند محسوب می‌شود که قانون‌گذاران را نگران کرده است.

«دتنارونگ ساتیانفوت»، تاجر ۳۵ ساله ارزهای دیجیتال گفت: «اینجا برای من هیجان‌انگیز است، زیرا با افرادی آشنا می‌شوم که علایق مشترکی دارند. ما (تجار) به تبادل اطلاعات می‌پردازیم، زیرا در دنیای تجارت با میلیون‌ها نفر روبرو هستیم.»

بر اساس آخرین داده های رسمی، ارزهای دیجیتال در تایلند شتاب بیشتری به دست آورده‌اند و بر اساس آخرین اطلاعات رسمی منتشرشده، در ماه نوامبر، ۲۵۱ میلیارد بات (۷.۶۲ میلیارد دلار) دارایی دیجیتال معامله شده است.

در اوایل این ماه، تایلند اعلام کرد استفاده از دارایی‌های دیجیتال را به‌عنوان پرداخت مورد نظارت قرار داده و در مورد خطرات احتمالی برای ثبات مالی و سیستم اقتصادی کلی هشدار داد.

کافه HIP که از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرده، در سال ۲۰۲۰ تغییراتی را انجام داده و به سمت اطلاع‌رسانی در خصوص ارزهای دیجیتال رفته است. از آن زمان، به گفته کارکنان، مشتریان آن دو برابر شده است.

اوکاراوات یونگساکولیندا، مدیر این کافه فرصت‌های سرمایه‌گذاری جایگزین را برای مردم استان ناخون راچاسیما و اطراف آن فراهم می‌کند. این شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری رایگان ارائه می‌دهد و در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سکه ارز دیجیتال خود است.

مشتریان آن می‌گویند تجارت در کافه بهترین شانس موفقیت را در بازاری بی‌ثبات به آنها ارائه می‌دهد که در آن شناخته‌شده‌ترین ارزهای دیجیتال یعنی بیت‌کوین، این هفته به پایین‌ترین حد خود در شش ماه گذشته رسید.

آپاکان پوتنوک معامله‌گر ۲۳ ساله هم گفت: «داشتن صفحه‌های نمایش‌ بسیار، کمک زیادی به ما می کند. ما فورا عوامل خراب‌کننده را می‌دانیم و به تجزیه و تحلیل می‌پردازیم که آیا باید خرید کنیم یا خیر.»

 

منبع: همشهری