شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فروش اقساطی#پوشش

کلاهبرداری ۲ زن در پوشش فروش اقساطی کامیون

کلاهبرداری ۲ زن در پوشش فروش اقساطی کامیون

زن جوان با همدستی منشی خود و با تاسیس یک شرکت کاغذی اقدام به کلاهبرداری ۸۰ میلیارد ریالی از متقاضیان خرید اقساطی کامیون کرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ «کیانوش ناصری» رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره جزئیات این پرونده گفت: «در پی طرح شکایت مبنی کلاهبرداری مدیرعامل یک شرکت، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد. در این پرونده برای شناسایی و دستگیری متهم، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ وارد عمل شدند. تعدادی از مالباختگان در شکایت خود گفتند که به منظور خرید کامیون به طور اقساطی در شرکتی ثبت‌نام کرده‌اند. اما مدیر عامل شرکت که خانم بوده پس از واریز پول و صدور حواله دریافت خودرو از کمرگ، به تعهداتش عمل نکرده و متواری شده است.»

این مقام انتظامی درخصوص نحوه فعالیت غیرقانونی این شرکت گفت: «کارآگاهان با مراجعه به محل شرکت اطلاع پیدا کردند که دفتر فعالیت شرکت تخلیه شده است. این شرکت فاقد هر گونه مجوز قانونی و لازم برای فعالیت در زمینه فروش اقساطی کامیون بود. با این حال، از چندی پیش با انتشار آگهی اقدام به جذب مالباختگان و کلاهبرداری از آنان کرده است. بلافاصله مدیرعامل شرکت که به تازگی از زندان آزاد شده است، دستگیر شد. او به دریافت پول‌های نقد از مالباختگان اعتراف کرد. در ادامه مشخص شد منشی شرکت که خانم بوده، همه پول‌های واریزی مالباختگان را تبدیل به شمش طلا کرده بود.»

سرهنگ ناصری در ادامه این خبر گفت: «در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهم ۹ قطعه شمش طلای آب شده و یک رشته دستبند کشف شد. تاکنون پنج مالباخته در این پرونده شناسایی و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شده‌اند.»

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: «کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری‌شده را ۸۰میلیارد ریال اعلام کردند. بنابراین از همه مالباختگانی که به این نحو مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایت به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه کنند.»

منبع: شهروند