به گزارش برنا؛ یونس جاوید، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به شیوه دوباره سویه جدیدی از کرونا، گفت: برخی از والدین نیز در رابطه با حضور دانش آموزان در مدارس گلایه دارند و شیوع بیماری موجب نگرانی خانواده‌ها در خصوص سلامت فرزندانشان شده است.

معاون آموزش ابتدای اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به سیاست آموزش و پرورش مبنی بر تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به آموزش حضوری و رفتن به مدرسه، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در این خصوص هیچ اجباری وجود ندارد.

وی افزود: دانش آموزانی که به هر دلیل شرایط حضور در سر کلاس درس را ندارند، می‌توانند به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد آموزش‌های خود را دنبال کنند.

این مقام مسؤول در ادامه با تاکید بر اینکه مدیران مدرسه به هیچ وجه حق ندارند دانش آموزان را با بهانه‌هایی چون نمره منفی و کم کردن نمره حضور در کلاس، وادار به آمدن به مدرسه بکنند، تصریح کرد: بستر فضای مجازی همچنان برای آموزش دانش آموزان فراهم است و قرار نیست هیچ دانش آموزی از کسب علم عقب بماند.

این مسئول تاکید کرد: البته با توجه به اینکه معلمان در فضای مدرسه با تمرکز بیشتری می‌توانند مطالب آموزشی را ارائه دهند، حضور آنان در مدارس الزامی است.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش آنلاین، دانش آموزان می‌توانند از طریق شبکه شاد، به دروس آموزش داده شده به صورت آفلاین هم دسترسی داشته باشند.

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز در پاسخ به اینکه آیا با توجه به شیوع سویه جدید کرونا احتمال تعطیلی مدارس وجود دارد، گفت: بنا به دستور رئیس جمهور تعطیلی مدارس به شکل قبل اتفاق نمی افتد ولی تصمیم گیری در خصوص نحوه حضور دانش آموزان در مدارس با توجه به وضعیت هر استان به عهده استانداران گذاشته شده است.