به گزارش برنا؛ ماچی فاوکوفسکی سفیر لهستان امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با دکتر سیدحمید سجادی دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه که در خصوص ارتباط و همکاری دو کشور در زمینه ورزش و حوزه جوانان گفتگو شد، سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، دکتر مریم کاظمی‌پور معاون ورزش بانوان، دکتر اسماعیل احمدی سرپرست حوزه وزارتی و مشاور وزیر، دکتر شهرام عظیمی مدیرکل دفتر بین‌الملل و دکتر کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.

فاوکوفسکی، سفیر لهستان در این دیدار با ابراز خوشحالی از دیدار با دکتر سجادی اظهار داشت: در وزارت ورزش و جوانان حضور پیدا کردیم که اعلام کنیم آماده همکاری و تبادل اطلاعات و تجارب در زمینه حوزه ورزش و جوانان با کشور ایران هستیم. عملکرد تیم‌های ایرانی را در حوزه بین‌الملل همیشه دنبال می‌کنیم و می‌دانیم در بسیاری از رشته‌ها از جمله والیبال کشور ایران جایگاه بالایی در جهان دارد.

وی افزود: در رشته‌های دیگری مانند فوتبال، کاراته و تکواندو دو کشور می‌توانند هم‌افزایی بیشتری داشته باشند. هدف ما این است که تفاهم‌نامه‌ای بین دو کشور در حوزه ورزش و جوانان منعقد شود و تا قبل از سفر وزیر خارجه لهستان به ایران متن این تفاهم‌نامه آماده شده باشد.

سفیر لهستان با اشاره به صحبت های دکتر سجادی مبنی بر لزوم همکاری دو کشور در بخش ورزش همگانی خاطرنشان کرد: کشور لهستان در 15 سال گذشته به توفیقات خوبی در حوزه ورزش همگانی دست پیدا کرده است. این آمادگی وجود دارد که در قالب تفاهم‌نامه هم در بخش ورزش همگانی و هم در بخش ورزش قهرمانی دو کشور همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشند. این همکاری می‌تواند در حوزه پرورش مربیان و مدیریت ورزش نیز انجام شود.

وی ادامه داد: در رشته‌هایی مثل والیبال، فوتبال، سوارکاری و چوگان این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم با کشور ایران همکاری کنیم. رشته سوارکاری و پرورش اسب می‌تواند نقطه مشترک خوبی برای همکاری دو کشور باشد. ما می‌توانیم در 5 تا 7 رشته ورزشی همکاری و تعامل داشته باشیم. امضای تفاهم‌نامه بین دو کشور ایران و لهستان کاملا عملی است.

فاوکوفسکی در پایان اظهار داشت: عملکرد تنیسور جوان ایرانی در مسابقات جهانی خیره کننده بود و این نتیجه را به جامعه ورزش ایران تبریم می‌گویم. ورزش ایران در مسیر صحیحی درحال پیشرفت است.

انتهای پیام//