به گزارش برنا، دکتر سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، در خصوص جلسه امروز خود با «ماچئی فایوکوفسکی» سفیر لهستان اظهار داشت: امروز در یکی دیگر از جلساتی که با سفرا داشتیم،‌ خوشبختانه نوبت به کشور لهستان رسید. بسیار سفیر فعال و ورزش‌دوستی است. خیلی جالب است که بدانید او در ایران ورزش می‌کند و از خانواده سوارکاری ایران است. خانواده او نیز در چوگان فعالیت می‌کنند. در گذشته از این موضوع اطلاع داشتیم که سفرا به ورزش‌های مختلفی علاقمند هستند و برخی از فدراسیون‌ها نیز خوش فکر هستند و جام‌هایی با عنوان جام دیپلمات‌ها برگزار کردند و این اتفاق بسیار خوبی است.

وی در خصوص نتیجه جلساتی که با سفرا برگزار می‌شود، گفت: رویکرد جدید رییس جمهوری بر برقراری ارتباطات مجدد بین‌المللی در زمینه‌های مختلف است. به عنوان مثال از فعالیت‌های جدید دولت در اوراسیا مطلع هستید. این اقدامات نویدبخش روزهای خوبی است. ما نیز در راستای تحقق اهداف وزارت امور خارجه بر آن شدیم که تعاملات ورزشی را با کشورهایی که زمینه مناسب‌تری برای همکاری دارند، دنبال کنیم. ما به درخواست کشور چین جلسه‌ای با سفیر این کشور داشتیم. امروز نیز با درخواست دو کشور، با لهستان اتفاقات خوب ورزشی را پیش‌بینی و تعریف کردیم.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: لهستان در چند رشته ورزشی سرآمد است و در اروپا از موقعیت خوبی بهره می‌برد. ما اگر بتوانیم از اردوها و مسابقات آن‌ها استفاده کنیم، به نفع دو کشور است. البته سفیر لهستان پیشنهادات دیگری هم داشت. او پیشنهاد داشت که حتی در سرمایه‌گذاری‌های ورزشی نیز همکاری داشته باشیم و او به خصوص به صنعت اسب بسیار علاقمند بود و واقعیت این است که کشور لهستان در این خصوص پیشرو است. ما نیز سابقه خوبی در این باره با لهستان داشتیم.

سجادی افزود: هدف ما فقط واردات نیست بلکه اصلاح نژادی نیز خواهد بود. پرورش، نگهداری، تمرینات و آماده‌سازی اسب در رشته‌های مختلف نیز یکی دیگر از امکانات لهستان در این رشته است. ما روزی حساب می‌کردیم که سرمایه‌ای که در اسب‌سواری وجود دارد، به مراتب از فوتبال بیشتر است. گردش مالی این رشته خیلی بیشتر از رشته فوتبال است. ما باید برخی تکالیف و عقب‌ماندگی‌های خود را در این رشته جبران کنیم. باید اعزام‌ها را جدی بگیریم. تا چند سال پیش قهرمانی آسیا در پرش وجود نداشت اما اخیرا جزو برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته و اسب‌سواران امید بیشتری برای آینده دارند. امیدوارم با پیگیری‌هایمان نشان دهیم که این جلسات نتایج خوبی در پی داشته باشد.

انتهای پیام//