شهر خبر

ماجرای کلاهبرداری عاشقانه ارزهای دیجیتال

یک طرح کلاهبرداری باعث شد تا ۲۰۰ هزار دلار از سرمایه یک مرد بریتانیای از بین برود!

بنابر گزارش‌های منتشر شده، این مرد پس از جدایی از همسرش که در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاده بود، در یک برنامه دوست‌یابی به دنبال همدم و شریکی برای زندگی خود می‌گشت و با یک خانم دوست شده بود.

آن زن، خود را یک سرمایه‌گذار موفق بازار رمزارز‌ها معرفی کرده بود و این مرد بریتانیایی نیز گول حرف‌های این زن را خورده بود. به گفته این مرد، آن‌ها حتی برای آینده‌شان نیز برنامه ریزی کرده بودند!

این زن که با نام جیا (Jia)، خود را به این مرد معرفی کرده بود، کم کم وارد بحث‌های مالی شد و از تام (Tom) پرسید که آیا درباره بیت کوین چیزی می‌داند!

تام نیز در جواب گفته بود که چند سال پیش در آن سرمایه‌گذاری کرده است، جیا که اعتماد تام را به دست آورده بود، او را به یک پلتفرم معامله رمزارزی هدایت کرد و به او گفته بود که اپلیکیشن آن را روی موبایل خود نصب کند!

این زن، تام را متقاعد کرده بود تا در این پلتفرم مشکوک سرمایه‌گذاری کند و اگر این کار را نکند سود بزرگی را از دست خواهد داد.

سرانجام و پس از این‌که تام حدود ۲۰۰ هزار دلار از سرمایه خود را در این پلتفرم سرمایه‌گذاری کرده بود، متوجه شد که تمام سرمایه‌اش به سرقت رفته است!

تام عنوان کرده بود که پس از این اتفاق، به جیا پیام دادم و از اون کمک خواستم، اما متوجه شدم که او از من کلاهبرداری کرده است! در این زمان بود که فهمیدم همه‌چیز را از دست داده‌ام و نزدیک بود که خودکشی کنم!

متاسفانه کلاهبرداری‌های رمزارز، امروزه بسیار شایع شده است. عدم آگاهی مردم درباره این بازار، موجب شده است تا کلاهبرداران این موقعیت را مناسب بشمارند.

تام اولین کسی نبوده که گرفتار یک طرح کلاهبرداری رمزارزی شده است و حتما آخری هم نخواهد بود!

 

منبع: رمزارز نیوز