به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در متن این بیانیه خطاب به دولت و نمایندگان مجلس آمده: «متعجبیم از این همه بی اطلاعی از وضعیت سخت معیشت اهالی فرهنگ و هنر توسط کارگزارانی که جز اطلاع و درمان این اهالی وظیفه ای دیگری ندارند!

اخذ مالیات مستقیم ۲۵ درصدی آن هم در زمانه ایی که سینماداران ایران با ده ها هزار میلیارد تومان سرمایه راکد از یکسو و از دیگر سو با فراگیری بیماری کووید ۱۹ با صدها میلیارد تومان زیان انباشته مواجه شده اند باعث تاسف که نه، بلکه باعث شرمساری است!

حال دولتیان و مجلسیان دست به دست هم داده اند که از این موجودیت در حال احتضار «مالیات مستقیم» دریافت نمایند که حاشا وکلا به این حکمرانی که جز خسارت عایدی برای این بخش ورشکسته نخواهد داشت!

مالیات بر ارزش افزوده را از جیب سینماداران می ستانید! از این فعالیت در حال احتضار دیگر چه مانده است؟ از این پیکره بی جان، میخواهید مالیات مستقیم را هم مطالبه نمایید؟

مگر نفرمودند رهبری معظم که کلید پیشرفت کشور در دست سینماگران است؟ نمی شود با یک سینمای ورشکسته و رو به احتضار پیشرفتی حاصل نمود!

ما سینماداران ایران اعلام می کنیم در صورت اخذ مالیات مستقیم ضمن توقف ساخت سالن های جدید توسط سرمایه گذاران ، راهی جز تعطیلی و تغییر کاربری سینماهای ورشکسته مان نخواهیم داشت تا دیگر نه مشمول مالیات شویم و نه مشمول هزاران مانع برای فعالیت فرهنگی حداقلی در سرزمین مهد تمدن و آگاهی…»

انتهای پیام //