شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارز ترجیحی#مجلس#قیمت#افزایش قیمت

تذکرات شفاهی نمایندگان| حذف ارز ترجیحی باید با برنامه ریزی انجام شود/لزوم ارائه برنامه عملیاتی

تذکرات شفاهی نمایندگان| حذف ارز ترجیحی باید با برنامه ریزی انجام شود/لزوم ارائه برنامه عملیاتی

نماینده مهاباد در مجلس با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی، افزایش قیمت ها را در پی دارد، گفت: می طلبد این موضوع با برنامه ریزی مناسب انجام شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ، صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکر شفاهی خود خطاب به دولتمردان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی های اخیر طی 3 الی 4 ماه گذشته شاهد چند برابر شدن قیمت اقلام مورد نیاز مردم هستیم، متاسفانه دولت و مسئولان مربوطه مرض بی خیالی گرفته اند.

وی افزود:هرگاه بحث می شود چرا گرانی رخ داده، می گویند شرایط کشور اینطور است! قیمت برنج نسبت به سال گذشته بیش از 120 درصد و قیمت لبنیات بیش از 50 درصد افزایش داشته است. مسئولان و وزرای مربوطه در این خصوص می گویند شرایط اقتصادی اینطور است و موضوعات را به تعیین تکلیف مذاکرات حواله می دهند!

نماینده اردبیل در مجلس با اشاره به موضوع ارزترجیحی ، گفت: درباره حذف ارز 4200 تومانی دولت باید توجیه و برنامه عملیاتی ارائه دهد که در این راستا اقدامی نکرده است؛ این موضوع به بازار درز می کند و شاهد متلاطم شدن این حوزه هستیم؛ هنوز ارز 4200 تومانی حذف نشده، سبب افزایش قیمت ها در حوزه نهاده های دامی شده، لذا شاهد آثار منفی آن در حوزه تولید مرغ هستیم.

**مجلس و دولت باید حذف ارز ترجیحی را با برنامه ریزی انجام دهند

در ادامه جلال محمودزاده در تذکری خطاب به رئیس جمهور درباره حذف ارز ترجیحی گفت: اینکه ارز 4200 تومانی به ارز آزاد تبدیل شده و یارانه از دارو، نان و کالاهای اساسی برداشته شود، درست نیست، زیرا در حال حاضر قیمت نهاده های دامی سرسام آور است و همچنین مردم برای تامین دارو در داروخانه ها سرگردان هستند.

وی افزود:اینکه در ارز 4200 تومانی احتمال فساد وجود دارد را باید با تشدید نظارت ها کنترل کرد و نباید ارز دولتی را از بخش های کلیدی حذف کرد و مردم را با چالش مواجه کنیم؛ از مجلس و دولت درخواست می کنیم حذف ارز ترجیحی را با برنامه و مدیریت مناسب انجام داده و اجازه ندهند موجب گرانی های سرسام آور در جامعه شود.

نماینده مهاباد در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار اجرای رتبه بندی معلمان و تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریسی ها، نهضتی ها، خرید خدمتی ها، غیرانتفاعی و بخش خصوصی شد.

**دولت در ابقاء یا جایگزینی مدیران سریع‌تر اقدام کند

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده سروستان نیز در تذکر شفاهی خود گفت: از دولت بابت تلاش‌هایش تشکر می‌کنیم اما آقایان اصلاح طلب و بانیان وضع موجود بدانند تذکرات مجلس به دولت نشان از عدم همراهی نیست لذا این افراد از جوسازی‌ها بپرهیزند و بدانند مجلس ضمن اینکه حمایت می‌کند، نقش قاطع خود در حوزه نظارت را انجام خواهد داد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه فرصت‌ها در حال سپری شدن است لذا دولتمردان باید این موضوع را دریابند، گفت: دولت در ابقاء یا جایگزینی مدیران سریع‌تر اقدام کند زیرا فشل‌بودن سیستم اداری در عدم تصمیم‌گیری برخی از مدیران قابل تحمل نیست؛ عدالت در پرداخت‌ها نیز یکسان نیست لذا امیدواریم مسئولان در قانون بودجه به این موضوع توجه کنند و مولفه‌هایی مانند بهره‌وری، سابقه و سختی کار را لحاظ کنند.

انتهای‌ پیام/