شهر خبر

از دیروز شنبه رخ داد؛

گرفتاری ایالات شرقی آمریکا در کولاک و طوفان شدید

گرفتاری ایالات شرقی آمریکا در کولاک و طوفان شدید

منابع خبری از وقوع کولاک و طوفان شدید در ایالت های شرقی آمریکا خبر دادند که تاکنون منجر به قطعی برق صدها هزار نفر و لغو هزاران پرواز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، ایالت های شرق و شمال شرقی آمریکا درگیر یکی از شدیدترین و سنگین ترین طوفان ها و کولاک اخیر هستند.

وزش بادهای تند و کاهش شدید دما، سواحل شرقی را در یخبندان عمیق فرو برده است. طوفان و کولاک مذکور در امتداد ساحل شرقی آمریکا موجب قطع برق نیز شده است و صدها هزار نفر در این سرمای شدید دسترسی به برق ندارند که بیشتر این افراد ساکن ایالت ماساچوست هستند.

همچنین خبرگزاری دویچه وله در این باره گزارش داد که ۷۰ میلیون نفر در مناطق شرقی آمریکا در مسیر این کولاک قرار دارند. در ایالت های نیویورک، نیوجرسی، بوستون، مریلند، ویرجینیا و رودآیلند وضعیت اضطراری اعلام شده است.

شهرهای بوستون و نیویورک و اطراف آنها متحمل بیشترین خسارت از این کولاک شده اند. هزاران نفر از بی خانمان ها از هنگام شروع طوفان به دنبال سرپناه به تونل های متروی شهر پناه برده اند. جسد یک زن در ماشینش در لانگ آیلند پیدا شده که بر اثر سرما یخ زده است.

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد با سرعت ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت هشدار داده و بیش از یک متر برف تازه را تنها برای منطقه بوستون پیش بینی کرده است. وزش باد شدید در ماساچوست باعث جاری شدن آب دریا از ساحل به خیابان‌ها و وقوع سیلاب شد.

همچنین بر اساس گزارش ها، بیش از ۵ هزار پرواز داخلی و خارجی در روز شنبه و بیش از هزار پرواز امروز یکشنبه لغو شده است.

کولاک و طوفان در ایالت های ساحل شرقی آمریکا در حالی است که چندی پیش وقوع گردباد و طوفان های سهمگین در ایالت های تنسی، ایلینوی و آرکانسا موجب وارد شدن خسارات شدید شده بود، به طوری که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در این ایالات حالت فوق العاده اعلام کرد.