به گزارش برنا، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی دو فوریت طرح اصلاح قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت  که دو فوریت آن به تصویب نرسید.

در ادامه نمایندگان با یک فوریت آن با ۱۴۲ رای موافق، ۴۷ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از ۲۰۳ نماینده حاضر موافقت کردند.

در صورت تصویب نهایی این طرح ،ساخت و سازها ساماندهی شده و استفاده‌کنندگان غیر مجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز مجازات می شوند.

متن کامل این طرح به شرح زیر است:

بر اساس ماده یک این طرح عنوان قانون «مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز» مصوب ۱۰ خردادماه ۱۳۹۶ به «ساماندهی و مجازات ساخت و سازها و استفاده‌کنندگان غیر مجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز» اصلاح می‌گردد.

طبق ماده۲ در ماده (۱) قانون عبارت «مجوز ساخت و ساز یا» بعد از واژه «دریافت» و عبارت «مجوز و» قبل از واژه «انشعاب» اضافه می‌شود.

همچنین در ماده۳ یک تبصره به عنوان تبصره (۳) به ماده (۲) قانون به شرح زیر الحاق می‌شود:

تبصره۳- مأمورین شرکت‌های خدمات‌رسان جهت بررسی مفاد این ماده مجاز به حضور در محل دستگاههای اندازه‌گیری و بررسی آن می باشند.

بر اساس ماده ۴ در ماده (۳) قانون عبارت «دوهفته‌ای» جایگزین عبارت «مناسبی» می‌شود.

در ماده اصلاحی هم آمده است: در ماده (۴) قانون بعد از عبارت «نسبت به»، واژه «ایجاد» اضافه و یک تبصره به عنوان تبصره‌ (۳) به انتهای آن الحاق می‌شود:

 تبصره۳- هرگونه ساخت و ساز در شهرها و روستاها اعم از توسعه و اضافه شدن تعداد واحدها به واحدهای فعلی و نیز هر نوع کاربری ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و تفریحی مشمول حکم این ماده می باشد.

بر اساس ماده ۶ نیز در ماده (۷) قانون عبارت «وزارت جهاد کشاورزی» بعد از عبارت «وزارت کشور» اضافه و در انتهای آن عبارت زیر الحاق می‌شود: «و متناسب با هرگونه اصلاح این قانون، آیین‌نامه اجرائی نیز تغییر می‌یابد.»

​انتهای پیام/