شهر خبر

در تازه ترین لفاظی ها؛

بنت: دکترین من تضعیف همه جانبه ایران است

بنت: دکترین من تضعیف همه جانبه ایران است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی باز هم ادعا کرد که طفل نامشروع منطقه برای حفظ موجودیت جعلی خود مستقل از اربابانش عمل می کند و خود را ملزم به رعایت توافق احتمالی وین نمی بیند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در مصاحبه اخیر خود با روزنامه «جروزالیم پست» مدعی شد فارغ از اینکه توافقی در وین حاصل شود یا خیر، این رژیم راهبرد خود را در تقابل با ایران ادامه خواهد داد.

او در ادامه این ادعا افزود: راهبرد اسرائیل متکی به حصول یا عدم حصول این توافق نیست. ما خودمان از خودمان دفاع می کنیم. حتی اگر توافقی هم وجود داشته باشد، خود را متعهد به آن نمی دانیم و برای خودمان آزادی عمل قائل می شویم.

بنت همچنین ضمن مخالفت با رفع تحریم های ضدایرانی، مدعی شد که اسرائیل و آمریکا درباره همه چیز اتفاق نظر ندارند و واگذاری دهها میلیارد دلار پول به ایران اشتباه است چرا که بعداً از آن علیه نظامیان آمریکایی و صهیونیستی فعال در منطقه استفاده خواهد شد.

او ادعای خود را اینچنین ادامه داد: نباید به آنها پولی بدهید. باید آنها را ضعیف کنید تا بین بقای خود و دستیابی به سلاح هسته ای، یک گزینه را انتخاب کنند.

بنت رجزخوانی خود را اینگونه ادامه داد: دکترین من این است که جنگ سرد میان اسرائیل و ایران یکجانبه پیش نرود. می خواهم آنها را ضعیف و از همه جوانب به نیروهایشان ضربه وارد کنم. آنها هزار کیلومتر دورتر از خانه، کاری در منطقه ما ندارند. نمی خواهم ایرانی ها را در سوریه یا هیچ یک از مناطق مرزی مان ببینم.

البته این نخستین بار نیست که بنت ادعا می کند طفل نامشروع منطقه مستقل شده و برای حفظ ماهیت جعلی خود، بی نیاز از حمایت های واشنگتن است.

این ادعا، همزمان با پیشرفت مذاکرات وین بارها از زبان خود او یا دیگر مقامات رژیم صهیونیستی و در حالی تکرار شد که کابینه بنت وعده داده بود که برخلاف نتانیاهو، اختلاف دیدگاه تاکتیکی تل آویو-واشنگتن را در قبال ایران علنی نکند.

لفاظی های جنگ طلبانه بنت درحالی است که آمریکا این روزها تمرکز خود را بر ایندوپاسیفیک گذاشته و درگیر مسئله اوکراین هم هست و درگیر شدن در منازعات خاورمیانه را به صلاح خود نمی داند.