شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#انتخابات شوراها#مجلس

با اصرار نمایندگان مجلس؛

طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شد

طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شد

با اصرار نمایندگان مجلس بر مصوبه قبلی خود، طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ بهمن‌ ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۶۳) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران جهت تامین نظر شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت.

نمایندگان بر نظر خود در مورد تأیید یا ابطال انتخابات توسط هیأت مرکزی نظارت در چارچوب قانون اصرار و آن را جهت تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کردند.

بر اساس تبصره الحاقی به ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، هیئت مرکزی نظارت در خصوص تأیید یا رد صلاحیت نامزدها و تأیید یا ابطال انتخابات در چهارچوب این قانون، رأی نهایی و قطعی را صادر کرده و این رأی قابل شکایت و رسیدگی در مراجع قضائی و شبه قضائی نیست. هر گونه رأی صادره در مراجع مربوطه در خصوص انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از اعتبار ساقط است.