شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارز دولتی

ارز دولتی منشا فساد و رانت شده است

ارز دولتی منشا فساد و رانت شده است

حجت الاسلام سبزی گفت: همه معتقد به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح رویه موجود هستند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در نشست مطالبه گری اعضای بسیج دانشجویی شهرستان ساوه در زمینه موضوعات مختلف از جمله ارز دولتی به شرح زیر توضیحاتی عنوان کرد.

در کشور همه معتقد به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح رویه موجود هستندکه نیازمند سازو کاری مناسب برای کنترل احتمالی آثار سو آن بر اقتصاد می‌باشد. در نحوه اجرای حذف ارز دولتی بین مجلس، دولت و همچنین اقتصادانان اختلاف نظر وجود دارد و جایگزین‌های مختلفی برای آن پیشنهاد شده است که در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد.

با ورود رهبر معظم انقلاب مبنی بر بررسی راهکارها و اقدامات کارشناسی این اقدام، تلاش خواهیم کرد تا مردم متحمل فشار اقتصادی نشوند.

معطلی طرح شفافیت آرا نمایندگان، علت تعطیلی خط تولید واکسن برکت در کشور، استفاده از ظرفیت‌های فکری و عملیاتی بسیج دانشجویی در مدیریت شهرستان و اقدامات رفع موانع در واحدهای صنعتی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

دولت معتقد است که رانت و فساد ارز دولتی بیش از منفعت است و هم اکنون نیز بسیاری علیرغم اخذ ارز دولتی، اقلامی مانند مرغ و گوشت را به قیمت آزاد به مردم عرضه می‌کنند.

در لایحه بودجه ۱۴۰۱ ارز دولتی از همه اقلام اساسی بجز دارو و گندم حذف شده است و اکثریت اعضای کمیسیون کشاورزی به علت آثار تومی، با این موضوع مخالفت کرده اند.

ماه گذشته هم حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود نگرانی‌ها بابت ارز ۴۲۰۰ تومانی و اینکه واقعا در دولت گذشته این ارز معلوم نبود دست چه کسانی می‌رسید و به دست مردم نمی‌رسید حذف این ارز را بدون برنامه ریزی و چاره اندیشی آسیب زا دانست.

حجت الاسلام سلیمی از اینکه هنوز دولت برنامه‌ای بابت این حذف و چگونگی جایگزینی آن برای رسیدن به دست مردم به مجلس ارائه نداده است انتقاد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران