شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اپل

درآمد خیره کننده اپل / رکورد مشترکین شکسته شد

اپل موفق شده است در ۱۲ ماه گذشته ۱۶۵ میلیون مشترک جدید در سرویس‌های خود، ازجمله اپل تی‌وی پلاس و اپل موزیک جذب کند.

به‌نظر می‌رسد کسب‌وکار اپل به‌ رشد خود ادامه خواهد داد. این شرکت در گزارش مالی اخیرش به رکورد درآمد جدیدی دست‌ یافت و حالا اپل‌‌اینسایدر گزارش داده است که شرکت اهل کوپرتینو علاوه‌بر فروش آیفون، در سایر زمینه‌های فعالیتش نیز رشد کرده است. این شرکت در ۱۲ ماه بیش از ۱۶۵ میلیون مشترک جدید در سراسر خدمات خود جذب کرده است که مجموع مشترکان پرداختی آن را به رقم خیره‌کننده‌ی ۷۸۵ میلیون نفر رسانده است.

دستیابی به ۱۶۵ میلیون مشترک جدید در مدت یک‌ سال درواقع رکوردی بی‌سابقه برای این شرکت محسوب می‌شود. این اشتراک‌ها شامل سرویس‌های اپل‌ موزیک و آی‌کلاد و اپل تی‌وی‌پلاس است. اپل این اطلاعات را در آخرین گزارش مالی خود به‌اشتراک گذاشت؛ جایی که درآمد این شرکت نیز به‌ رکورد جدیدی رسیده است.

لوکا ماستری، مدیر مالی و معاون ارشد اپل، اظهار کرد که این رشد در سراسر جهان رخ داده است. وی اشاره کرد که رکوردهای سه‌ماهه‌ی دسامبر شامل همه‌ی نواحی جهان است. خدمات تبلیغاتی و سیستم‌ پرداخت اپل نیز درکنار خدمات زیرمجموعه‌ی جدید این شرکت، تا حدودی رشد کرده است. وی در‌ادامه گفت که اپل بهتر از آنچه در ابتدای سه‌ماهه‌ی اشاره‌شده انتظار داشت، عمل کرده است.

معاون ارشد اپل توضیح داد که این شرکت همچنان به مشارکت بیشتر مشتریان خود در همه‌ی خدمات خود ادامه می‌دهد. همان‌طور‌که در زیر مشاهده می‌کنید، تعداد دستگاه‌های اپل به‌طور پیوسته در حال افزایش است و اگر رشد این محصولات همچنان ادامه داشته باشد، می‌تواند در سال جاری به رقم خیره‌کننده‌ی دومیلیارد دستگاه برسد. براساس این آمار و اطلاعات و اطلاعات مالی که اخیراً به‌اشتراک گذاشته شده است، به‌نظر می‌رسد اپل در سال ۲۰۲۱، عملکرد بسیار موفقی داشته است.

تیم‌ کوک، مدیرعامل اپل، ژانویه‌ی سال گذشته اعلام کرد که تعداد دستگاه‌های فعال این شرکت به ۱٫۶۵ میلیارد دستگاه رسیده که از این تعداد آیفون اکثریت آن، یعنی نزدیک به یک‌میلیارد را ازآنِ خود کرده است. این آمار نیز نشان‌دهنده‌ی رشد اپل است؛ زیرا تعداد دستگاه‌های فعال این شرکت در آغاز سال ۲۰۲۰ معادل ۱٫۵ میلیارد دستگاه بوده است. علاوه‌براین، تعداد دستگاه‌های فعال اپل در ژانویه‌ی ۲۰۱۹ معادل ۱٫۴ میلیارد دستگاه گزارش شده است.

در ۱۲ ماه گذشته، تعداد ۱۵۰ میلیون دستگاه جدید به فهرست دستگاه‌های فعال این شرکت اضافه شده است. گفته می‌شود در سال جاری تعداد ۵۰ میلیون آیفون و آیپد و سایر دستگاه‌های اپل به فهرست دستگاه‌های فعال این شرکت اضافه خواهد شد. اگر اپل موفق شود این کار را انجام دهد، تعداد دستگاه‌های فعال این شرکت به رکورد خیره‌کننده‌ی دو میلیارد خواهد رسید. لوکا مستری همچنین اظهار کرد که اپل انتظار دارد با بهبود زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان و کاهش مشکل کمبود جهانی قطعات، همچنان به روند روبه‌رشد خود ادامه دهد.

منبع: دیجیاتو