سارا قمی، بازیکن تیم ملی فوتبال، درباره عملکرد تیم ملی بانوان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: از آنجایی که برای نخستین بار در این رویداد شرکت کرده بودیم تیم استرس زیادی داشت. تمام بازی ها هم برای ما به عنوان بازیکن و هم برای کادر فنی دشوار بود ولی از قبل چون می دانستیم در چه مسابقاتی قرار است بازی کنیم رقبا را آنالیز کردیم. البته این را هم در نظر بگیریم که تیم ملی دو سال و نیم کامل تعطیل بود و حتی از رنک فیفا هم خارج شده بودیم، این در حالی است که همه رقبای ما در این مدت در تورنمنت های مختلف حضور داشتند.

وی افزود: ما قبلا به هند یک هیچ باخته بودیم ولی با اینکه همین تیم بازی های دوستانه زیادی را قبل از آغاز جام ملت ها انجام داده بود مقابل ما به پیروزی نرسید. بازی سختی را مقابل هند انجام دادیم چون یک تیم بسیار سرعتی است اما نتیجه خوبی به دست آمد. در دو بازی دیگرمان هم شاهد بودم که واقعا کل تیم تمام توانش را گذاشت اما چین سابقه 8 دوره قهرمانی را در کارنامه دارد و اصلا قابل قیاس با ما نیست. هر سه بازی تمام شد و نمایش بدی ارائه ندادیم اما نتیجه آنطوری رقم نخورد که انتظار داشتیم.

قمی در خصوص رقابت‌های پیش روی تیم ملی گفت: بهمن ماه مسابقات فیفا دی را داریم که امیدوارم تیم دوباره اردوهای آماده سازی خود را از سر بگیرد و در این رویداد شرکت کند البته بعید می دانم این دوره این مسابقات را باز دست بدهیم. خوشبختانه بعد از 15 سال از حضورم در فوتبال دیدم که فدراسیون نگاه خوبی به فوتبال بانوان دارد. وقتی بازی ایران و عراق را تماشا می‌کردم به چشم دیدم که همان البسه و امکانات در اختیار تیم ملی مردان در اختیار بانوان هم قرار دارد و بنابراین مطمئن باشید با وجود عزیزی خادم تیم ملی بانوان به حال خود رها نخواهد شد.

وی درباره دلیل خداحافظی‌اش از تیم ملی اینگونه توضیح داد: من قبلا هم از تیم ملی خداحافظی کرده بودم اما خانم ایراندوست درخواست کردند که برای انجام یک بازی خداحافظی در رقابت های انتخابی جام ملت ها کنار تیم باشم که در نهایت هم آن بازی خداحافظی برگزار نشد. بنابراین با دعوت ایراندوست مجددا کنار تیم ملی حاضر شدم و این بار بعد از پایان بازی های تیم در جام ملت‌ها خداحافظی کردم. من 15 سال عاشقانه برای فوتبال زحمت کشیدم و این دوری همیشه برایم سخت بوده اما این را هم در نظر گرفتم که به خاطر حضور مداوم در اردوها هرگز در روزهایی که باید کنار خانواده می‌بودم، نبودم بنابراین به نوعی احساس خستگی داشتم و در نهایت تصمیم گرفتم این بار جدی از تیم ملی خداحافظی کنم. برای آینده هنوز برنامه مشخصی ندارم ولی فعلا در لیگ ایران شاغل هستم و بازی می کنم.

بازیکن تیم نماینده البرز در لیگ برتر در خصوص سطح کیفی مسابقات لیگ بیان کرد: برای سومین سال است که کنار تیم البرز هستم، ما این تیم را از دست یک به رقابت های لیگ برتر رساندیم و در حال حاضر هم در جایگاه پنجم جدول قرار داریم. سطح فنی لیگ بد نیست اما پتانسیل بهتر شدن را دارد. امیدوارم اسپانسرهای بیشتر سمت فوتبال بانوان بیایند تا شاهد رشد کیفیت باشیم و در حال حاضر فقط چند باشگاه صدرنشین شرایط مالی مناسبی دارند.

قمی د در مورد آخرین وضعیت سلامتی خود گفت: تا به امروز به ویروس کرونا مبتلا نشده بودم اما اومیکرون هم سوغاتی هند بود که با خودم آوردم. دو روز اول واقعا حال مساعدی نداشتم اما خوشبختانه فعلا در قرنطینه هستم و اوضاع رو به بهبودی است.

انتهای پیام//