شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت خارجه

رسوایی جدیدی برای رژیم صهیونیستی رقم خورد؛

جاسوسی بدافزار «پگاسوس» از دیپلمات های فنلاندی

جاسوسی بدافزار «پگاسوس» از دیپلمات های فنلاندی

وزارت خارجه فنلاند اعلام کرد که شماری از دیپلمات های این کشورتوسط بدافزار صهیونیستی پگاسوس، هدف جاسوسی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که تلفن همراه دیپلمات‌های این کشور از طریق بدافزار جاسوسی «پگاسوس» که شرکت صهیونیستی «ان اس اُو» (NSO) سازنده آن است، هدف جاسوسی قرار گرفته است.

رئیس بخش امنیت اطلاعات این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر و بدون اشاره دقیق به طرف‌هایی که پشت این جاسوسی قرار دارند، افزود که ممکن است مجرمان سایبری توانسته باشند به برخی اطلاعات از تلفن همراه‌هایی که هدف جاسوسی قرار گرفته‌اند، دست یابند.

این مقام فنلاندی اضافه کرد که اطلاعات موجود در تلفن‌های همراه هدف قرار گرفته، اطلاعات عمومی یا رده چهارم بوده که پایین‌ترین رده بندی امنیتی است؛ اما این اطلاعات و منابع آن ممکن است در بین دیپلمات‌ها نیز محرمانه باشند.

این وزارتخانه بدون اشاره به هویت و تعداد دیپلمات‌هایی که هدف جاسوسی قرار گرفته‌اند، افزود تلفن‌های همراهی که هدف جاسوسی قرار گرفته‌اند متعلق به دیپلمات‌های فنلاندی خارج از این کشور بوده است.

بدافزار جاسوسی پگاسوس سال گذشته میلادی پس از انتشار فهرستی از افرادی که احتمالاً در سراسر جهان جاسوسی شده‌اند، از جمله روزنامه نگاران، شخصیت‌های سیاسی و فعالان حقوق بشر، در کانون یک رسوایی جاسوسی جهانی قرار گرفت.

رئیس هیئت مدیره شرکت صهیونیستی NSO که برنامه پگاسوس را تولید کرده روز سه شنبه گذشته استعفا داد.