شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار

سکه مرز حساس خود را از دست داد / آخرین قیمت سکه و طلا در بازار امروز

با توقف مذاکرات وین، قیمت دلار افزایشی شد اما قیمت سکه که همراه با دلار رشد کرده بود، نتوانست مرز حساس 12 میلیون و 500 هزار تومانی خود را حفظ کند.

سکه مرز حساس خود را از دست داد / آخرین قیمت سکه و طلا در بازار امروز

به گزارش سلام نو به نقل از اکوایران، قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز 380 تومان از عصر روز پنج‌شنبه بیشتر بود. قیمت دلار در ادامه قدری به سمت پایین حرکت کرد، اما در آخرین ساعات معاملات امروز هنوز حدود 270 تومان از عصر پنج‌شنبه بالاتر بود. احتمالا خبر توقف مذاکرات احیای برجام برای مشاوره سیاسی با رشد قیمت دلار ارتباط داشت.

قیمت دلار افزایش یافت

photo_2022-01-29_16-31-53

قیمت سکه در حفظ مرز حساس ناکام ماند

بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته عملکرد خوبی نداشت. قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه روی 1792 دلار بود و زیر مرز 1800 دلار قرار داشت. قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز تقریبا افت قیمت طلا را نادیده گرفت و با رشد 130 هزار تومانی نسبت به عصر روز پنج‌شنبه 12 میلیون و 540 هزار تومان گزارش می‌شد. حباب قیمتی سکه در این مقطع 4.9 درصد به دست می‌آمد، که نسبتا بزرگ بود. قیمت دلار در طول معاملات امروز قدری به سمت پایین حرکت کرد. مقاومت سکه در مقابل کاهش قیمت شکست و قیمت سکه به زیر مرز 12 میلیون و 500 هزار تومان بازگشت. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات امروز  12 میلیون و 455 هزار تومان بود و اندازه حباب آن 4.6 درصد به دست می‌آمد. حباب قیمت سکه هنوز بزرگ بود و قیمت سکه ظرفیت کاهش بیشتر را داشت.

حرکت خلاف جهت قیمت دلار متشکل و سنا

قیمت دلار امروز تغییراتی مثبت را به ثبت رساند، اما قیمت دلار متشکل و سنا به صورت محدود نسبت به روز پنج‌شنبه کاهش یافت. قیمت دلار سنا با افت 30 تومانی نسبت به روز پنج‌شنبه روی 25 هزار و 208 تومان قرار گرفت. قیمت متوسط دلار متشکل نیز دو تومان پایین آمد و برای امروز 24 هزار و 987 تومان گزارش می‌شد.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۲۹_۱۶-۱۷-۴۳ (2)

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار عصر امروز از عصر روز پنج‌شنبه بالاتر بود. توقف مذاکرات برای مشاوره سیاسی مهم‌ترین علت افت قیمت دلار محسوب می‌شد. قیمت سکه تحت تاثیر رشد نسبتا شدید قیمت دلار در ابتدای کار از مرز 12 میلیون و 500 هزار تومان عبور کرد، اما در حفظ این مرز ناکام ماند.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۲۹_۱۶-۱۷-۴۳