به گزارش برنا؛ آنچه فراتر از بوسه عابدزاده پسر بر دستان عابدزاده ی پدر ، حقیقت دارد و می توان از این حرکت برای ورزش کشور و رشته های دیگر هم برداشت کرد، نقش آفرینی مهم و موثر خانواده ها در موفقیت قهرمانان این مرز و بوم است. 

نقش حمایتی پدران و مادران سرزمینمان در درخشش ستارگان دنیای ورزش یک حقیقت محض است و توسعه یافتگی فرهنگی در کشور را نمایان می سازد.

مروری بر موفقیت های قهرمانان کنونی در رشته های مختلف ورزشی، نشاندهنده توجه و تمرکز  بیشتر پدران و مادران در دهه های گذشته نسبت به پیشرفت فرزندانشان بوده و در مقام سنجش با سال‌های بسیار دورتر، فرزندان مستعد در رشته های ورزشی در ایران با حمایت های افزون‌تری در خانواده های خود همراه شده اند.

بدون شک حمایت خانواده ها، بستر مناسبی در عرصه ورزش کشور برای تسریع در مسیر رشد و‌تعالی محسوب می شود و همسویی و برنامه  ریزی فدراسیون های ورزشی به عنوان نهادهای متولی و حاکمیتی هر رشته ورزشی می تواند با استفاده بهینه از این ظرفیت، زمینه موفقیت های بیشتری را به ارمغان آورد تا نیاز نباشد فقط در موقع نتیجه دادن ثمره ی تلاش یک خانواده آنها را مورد تفقد قرار دهیم و شرایط را برای بروز استعدادهای بیشتر ورزشی با روند منطقی تری فراهم کنیم تا سریعتر به اوج یک رشته ورزشی برسیم و تعداد ستاره ها را با حمایت از خانواده ها افزایش دهیم و متکی به تک ستاره ها نباشیم .

علیرضا صدرایی 

انتهای پیام //