شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#راهیان نور

برگزاری دوره توانمندسازی ویژه راهیان نور با حضور مسئولان بسیج

برگزاری دوره توانمندسازی ویژه راهیان نور با حضور مسئولان بسیج

جانشین سازمان بسیج دانشجویی از برگزاری دوره توانمند سازی «صراط نور» با حضور ۳۰۰ تن از مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها خبر داد.

علیرضا کیخا، جانشین سازمان بسیج دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به برگزاری دوره توانمند سازی مسئولان راهیان نوربسیج دانشجویی سراسر کشور با عنوان «صراط نور» اظهار داشت: این دوره برای اولین بار در سازمان بسیج دانشجویی با محتوا و روش جدید اجرا شود. مخاطبانی داریم که دو سال است به دلیل شیوع بیماری کرونا موفق به حضور در مناطق جنگی نشدند و در اردوی راهیان نور حضور پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه راهیان نور باید به مدلی برای پاسخ به سوالات و نیاز‌های امروز جامعه تبدیل شود که رهبر انقلاب از آن به عنوان فناوری یاد می‌کند، افزود: تلاش شده مدلی طراحی شود که در این مدل هم بحثهای گفتمانی، معرفتی و مهارتی برای دانشجویان ارائه شود و دوره به صورتی طراحی شود که دانشجو پس از پایان دوره بتواند یک راهیان نور گام دومی را اجرا کند.

کیخا اضافه کرد: در مباحث مهارتی تلاش شده که شیوه‌های تبلیغ، جذب و تعامل با دستگاه‌های مختلفی که مرتبط با راهیان نور هستند بیان شود. در مباحث معرفتی و گفتمانی، نسبت راهیان نور با تمدن اسلامی، گام‌های انقلاب اسلامی، نسبت آن با دولت و جامعه اسلامی یکی از حوزه‌های محتوایی دوره است و شکل کار هم تلاش شده که دانشجو بعد از طی کردن مراحل جذب، مدل راهیان خود را بتواند طراحی کند و چه روایت و مدل و یا شعاری را طراحی کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز روایتی که جامعه ما نیاز دارد در راهیان نور بشنود، یک روایت گفتمانی با یک ادبیات تطبیقی است که وقتی دانشجو از راهیان نور برمی گردد بتواند نسبت به مسئله‌های جامعه طراحی و حساسیت داشته باشد و برای حل مسائل جامعه با آن مدل دفاع مقدسی طراحی و چاره اندیشی داشته باشد.

کیخا در خصوص زمان برگزاری این دوره گفت: مخاطبان ما 300 نفر از دانشجویان، مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و یا مسئول برگزاری راهیان نور دانشگاه هستند. مدت دوره چهار روز است که از فردا 10 بهمن ماه تا روز جمعه ادامه می یابد.

وی یادآور شد: محل برگزاری دوره در پادگان دوکوهه است و اختتامیه این دوره 15 بهمن در معراج شهدا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/