شهر خبر

نفتالی بنت تهدید کرد:

دیواری آهنین علیه فلسطینیان ساکن اسرائیل ایجاد می کنیم

دیواری آهنین علیه فلسطینیان ساکن اسرائیل ایجاد می کنیم

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی تهدید آمیز از تصمیم برای ایجاد دیواری آهنین علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی خبر  داد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عربی۲۱، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: دیواری آهنین علیه شهروندان فلسطینی در اراضی اشغالی ایجاد می کنیم.

دیوار آهنین اصطلاحی است که «زیو ژابوتینسکی» یکی از رهبران جنبش صهیونیسم مطرح کرده بود و به معنای برخورد محکم با فلسطینیان و رساندن آنها به مرحله ناامیدی است.

بنت در مصاحبه با رسانه های صهیونیستی اذعان کرد که رژیم صهیونیستی توانایی تصمیم گیری درباره شهروندان فلسطینی در «نقب» اشغالی را ندارد.

وی درباره منطقه «نقب» گفت: مشکلی خطرناک و در عین حال واقعی وجود دارد. در ۲۰ سال اخیر مساحت زیادی از نقب را به دلیل حماقتهای پی در پی از دست دادیم.

نفتالی بنت اخیرا دستور حمله به «نقب» را صادر کرد که این اقدام با مخالفت و اعتراض شدید اهالی این منطقه همراه بود و صدها نظامی صهیونیست برای سرکوب هرگونه اعتراض در این منطقه به کار گماشته شده اند.

لازم به ذکر است که مردم فلسطین در صحرای نقب مدتی است که با نظامیان صهیونیست درگیر هستند. گروه های مقاومت همواره حامی انتفاضه ساکنان کرانه باختری به ویژه منطقه «النقب» علیه صهیونیست‌ها هستند.

گفتنی است که حدود ۲۰۰ هزار عرب ساکن روستاهای صحرای نقب هستند که بیشتر آنها از امکانات اولیه زندگی نیز محروم هستند. رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر با تخریب روستاهای این منطقه در حال شهرک سازی بیشتر است.