غربی‌ها نمی‌خواهند گام مثبتی در مذاکرات بردارند

سیدرضا تقوی ، نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با افکارنیوز با اشاره به مباحث مطرح شده درمورد مذاکرات هسته‌ای مبنی بر توافق موقت اظهارکرد: ما یک اصل مسلمی داریم و آن این است که با حفظ منافع و اصول انقلابمان با هر کشوری مذاکره می کنیم و آن مذاکره باید محور اصولی باشد که هیچ گاه قابل گذشت نیست. چه در این زمان و چه در زمان های دیگر نیز همینطور خواهد بود.

 

وی افزود: در مذاکرات وین هم با توجه به همین اصول سعی کردیم کار را پیش ببریم و باید منافع ملت ما حفظ شود و این قابل گذشت نیست. البته روش ها و شیوه ها متفاوت است و در برخی مواقع مذاکره را مناسب نمی بینیم و دشمن را میشناسیم و زمینه برای مذاکره فراهم نیست.

تقوی ادامه داد: اما زمانی که زمینه های مذاکره فراهم باشد و رقیب هم به این نتیجه برسد که به اصول مسلم و قطعی ما احترام بگذارد ما هم آماده مذاکره می شویم. ضمن اینکه اصول کلی در مذاکره را نظام برای تیم مذاکره کننده مشخص کرده اند که با چه روش و رویه ای و برای رسیدن به چه نتیجه ای باید مذاکره کنیم و حتما دیپلمات های ما در مذاکرات به این نکات توجه لازم را دارند.

*غربی‌ها می‌دانند تاریخ مصرف تحریمها تمام شده است

این نماینده مجلس گفت: طرف مقابل هم متوجه این شده که تاریخ مصرف تحریم ها و شیوه های قبلی که اعمال کردند تمام شده و دیگر نتیجه ای برای آنها ندارد. در اینجا باید ما هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به سوابق بسیار بدی که غربی‌ها داشتند و پیمان شکنی هایی که انجام دادند و به تعهدات خودشان پایبند نبودند و به امضای خودشان ارزش قائل نشدند، امروز هم نمی‌خواهند که برنامه های دیگری را اجرا کنند.

نماینده مردم تهران درمجلس تاکید کرد: امروز برای تمام دنیا مسلم شده که حق با ایران است و آن چه که ایران می خواهد حق مسلم و منطقی است. طرف های غربی بعد از خارج شدن یک جانبه از برجام حتی دست از سیاست‌های خصمانه خویش نکشیدند.

غربی‌ها نمی‌خواهند گام مثبتی در مذاکرات بردارند

تقوی درانتها خاطرنشان کرد: در دوره کرونا دارو را هم برای ملت ما تحریم و پول های ملت ایران را بلوکه و تحریم های ظالمانه ای را بر ملت ایران تحمیل کردند. امروز در مذاکرات دیپلمات های ما باید مراقب باشند که این بار هم طرف های غربی از راه های دیگر منافع ملت ایران را مورد هجمه قرار دهند.