شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#کادیلاک#شبیه

مقایسه لکسوس UX با کادیلاک XT۴ +عکس

مقایسه لکسوس UX با کادیلاک XT۴

لکسوس UX و کادیلاک XT۴ به هم شبیه هستند، همین شباهت منجر شده تا دوست داران این حرفه به بررسی قدرت و توانایی هر دو خودرو بپردازند.

به گزارش مشرق، لکسوس دو پیشرانه برای UX ارائه می‌کند، اولین پیشرانه ۲ لیتری چهار نشان UX ۲۰۰ است که ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

این مدل فقط به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و دارای گیربکس CVT  است.قدرت این کراس اوور ضعیف است و CVT با دورهای بالا و پهپادی که آن گیربکس‌ها به آن معروف هستند، ارائه می‌شود.

UX ۲۵۰ h قدرت را تا ۱۸۱ اسب بخار افزایش می‌دهد، اما مهمتر از آن، به لطف موتور الکتریکی، گشتاور بیشتری را به همراه دارد.

این می‌تواند تنها با باتری کار کند و از یک موتور الکتریکی در عقب استفاده می‌کند تا با سرعت حداکثر ۶۹ کیلومتر در ساعت، محرک تمام چرخ را ارائه دهد.

مقایسه لکسوس UX با کادیلاک XT۴ +عکس

مقایسه لکسوس UX با کادیلاک XT۴ +عکس

کادیلاک فقط یک موتور در XT۴ دارد که یک موتور ۲ لیتری توربو چهار است که ۲۳۷ اسب بخار قدرت با ۲۵۸ پوند فوت گشتاور تولید می کند. این یک موتور قوی است که بیشتر در زیر کاپوت این کراس اوور کوچک بی صدا می‌ماند، موتوری که آن را بسیار سریعتر از انتخاب‌های UX می‌کند. می‌توان آن را با دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ متحرک داشت.

در جاده، XT۴ نسبت به لکسوس احساس رانندگی آرام و محکم‌تری ارائه می‌کند. راحتی در اولویت قرار دارد و XT۴ در آنجا حرف اول را می‌زند. علیرغم صفحه نمایش کوچک مدل پایه ۷.۰ اینچی، لکسوس بالاخره UX Android Auto و Apple CarPlay را برای سال ۲۰۲۰ ارائه کرد که یک ارتقاء به شمار می آید.

مقایسه لکسوس UX با کادیلاک XT۴ +عکس

مقایسه لکسوس UX با کادیلاک XT۴ +عکس

همه UX‌ها همچنین دارای سیستم ایمنی لکسوس ۲.۰ هستند که پیش از برخورد با تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، کروز کنترل راداری، ردیابی خطوط و نوربالای خودکار و همچنین سنسورهای پارک و نظارت بر نقاط کور را اضافه می‌کند.

از سوی دیگر، کادیلاک، بسیاری از بهترین قطعات ایمنی را در فهرست گزینه‌ها قرار می‌دهد. تریم لوکس پایه دارای ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده و همچنین کمک پارک عقب است.

نسخه Premium Luxury هشدارهای نقاط کور، هشدارهای ترافیک متقابل عقب و دستیار پارک جلو را دارا هستند، اما هدایت بین خطوط، نور بالای خودکار و کروز رادار همه در لیست گزینه‌ها هستند.

مقایسه لکسوس UX با کادیلاک XT۴ +عکس

مقایسه لکسوس UX با کادیلاک XT۴ +عکس

 XT۴ با امکاناتی مانند آینه دوربین عقب و خود پارک کردن خودکار ارائه می شود. سیستم ۸.۰ اینچی XT۴ با هر دو ویژگی اتصال به تلفن همراه است و استفاده از رابط شماره گیری کادیلاک بسیار راحت‌تر از تاچ پد لکسوس است. گفته می‌شود، حتی صندلی‌های گرم شونده نیز در XT۴ اضافی هستند. 

لکسوس UX از ۳۲ هزار و ۳۰۰ دلار شروع می‌شود و می‌توان برای خرید نسخه F Sport حدود ۲ هزار  دلار یا برای تریم لوکس ۵ هزار و ۲۰۰ دلار پرداخت. علاوه بر این، تنها گزینه‌ها چراغ‌های جلو LED، چرخ گرم‌کن، نمایشگر هدآپ، شارژ بی‌سیم و ترمز متقابل در عقب هستند. قیمت UX ۲۵۰h از ۳۴ هزار و ۳۵۰ دلار، مدل هیبریدی F Sport از  ۳۶ هزار و ۳۵۰ دلار و تریم هیبریدی لوکس ۳۹ هزار و ۵۵۰ دلار شروع می‌شود.  قیمت کادیلاک XT۴ از ۳۴ هزار و ۷۹۵ دلار در تریم لوکس و ۳۷ هزار و ۲۹۵ دلار برای مدل چهار چرخ متحرک شروع می‌شود. 

منبع: باشگاه خبرنگاران