شهر خبر

تعلل طولانی در پرداخت مطالبات بازنشستگان هفت تپه

بازنشستگان نیشکر هفت تپه از معطلی طولانی در پرداخت مابقی مطالبات بازنشستگی خود از سوی کارفرمای جدید انتقاد کردند.

بازنشستگان کارگری سال ۹۹ و ۱۴۰۰ مجتمع نیشکر هفت تپه از معطل ماندن پرداخت مابقی مطالبات بازنشستگی خود علارغم درخواست‌ها و مراجعات متعدد انتقاد کردند.

یکی از کارگران بازنشسته مجتمع هفت تپه در این رابطه با بیان اینکه از مسئولان استانی و شهرستانی انتظار داریم به معیشت مستمری‌بگیران سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۰ مجتمع هفت تپه توجه کنند، اضافه کرد: علارغم درخواست‌های متعدد از اعضای شورای تامین و مدیریت جدید شرکت طرح توسعه نیشکر خوزستان، نماینده‌گان مجلس و مدیرکل کاراستان به نظر می‌رسد نمی‌خواهند مابقی مطالبات بازنشستگی ما را پرداخت کنند یا قصد تعلل دارند تا کارگران از مطالبه‌گری دست بردارند.

او گفت: ماه‌هاست مشکلات مربوط به بازنشستگی‌مان را در خصوص دریافت مابقی سنوات و مرخصی ذخیره با ارائه اسناد قانونی به مسئولان مربوطه مطرح کرده‌ایم اما هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

انتقاد از عدم وصول مطالبات بازنشستگی

این کارگر افزود: طی روزها و هفته‌های گذشته شاهد اعلام رضایت برخی کارگران از مدیران شرکت طرح توسعه نیشکر بودیم. این عده به عدم وصول مطالبات بازنشستگی خود رضایت داده‌اند. درمقابل حراست شرکت هفت تپه به دستور مدیریت اجازه ورود بازنشستگان و نمایندگان‌شان را به واحد اداری شرکت برای پیگیری مطالبات بازنشستگی‌ نمی‌دهد.

این کارگر بازنشسته در ادامه اظهارکرد: خواسته ما دریافت مابقی مطالبات بازنشستگی قبل از آغاز سال نو است چراکه یکسال از زمان بازنشستگی‌مان می‌گذرد و هنوز بر سر دریافت مابقی سنوات و مرخص ذخیره خود با کارفرما به توافق نرسیده‌ایم. بنابراین از مدیریت نیشکر هفت تپه درخواست داریم با در نظر گرفتن اسناد قانونی و رای دیوان عدالت اداری نسبت به پرداخت حق قانونی بازنشستگان نیشکر هفت تپه اقدام کنند و به زحمات چندین‌ ساله آنها احترام بگذارند.

منبع: ایلنا