به گزارش برنا، سالیوان در یک نشست آنلاین گفت که اقدامات دیگر غرب شامل کنترل صادرات و دفاع بیشتر از متحدان در اروپا است و از فعالیت خط لوله گاز نورد استریم ۲ از روسیه به آلمان جلوگیری می شود.

سفیر آمریکا در مسکو در ادامه افزود: حجم نیروهای نظامی روسیه در مرزهای اوکراین امکان تهاجم بدون هشدار را فراهم می کند و از آنان خواسته شده تا نیروهای خود را به عقب بکشانند.

سالیوان تاکید کرد: مثل آن می ماند که من و شما در حال مذاکره باشیم و من یک اسلحه روی میز بگذارم و بگویم آرامش می خواهم، نه این یک تهدید است.

کشورهای غربی و کی‌یف به تازگی ادعاهایی درباره «تهاجم» احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روسیه در همین رابطه اعلام کرد که تقویت نیروهای ارتش اوکراین در خط تماس دونباس، نشانگر آمادگی آن برای حمله به این منطقه در شرق اوکراین است.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی‌یف، مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.