شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بغداد#عراق#منابع

عملیات حشد شعبی در شرق الانبار و واکنش حکیم به حمله راکتی به فرودگاه بغداد

عملیات حشد شعبی در شرق الانبار و واکنش حکیم به حمله راکتی به فرودگاه بغداد

منابع وابسته به حشد شعبی عراق از عملیات در شرق الانبار خبر دادند که به پاکسازی دهها کیلومتر منجر شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان حشد شعبی عراق از عملیاتی خبر داد که نیروهای حشد شعبی برای پاکسازی شرق الانبار شروع کرده‌اند.

«ولید الشموسی» معاون فرمانده تیپ هفتم حشد شعبی عراق اعلام کرد: نیروهای تیپ هفتم حشد شعبی صبح امروز عملیات امنیتی گسترده‌ای را شروع کردند که طی آن بیش از 50 کیلومتر از شرق الانبار پاکسازی شد.

وی افزود: عملیات با هدف تقویت ثبات منطقه و به منظور ممانعت از بازگشت تروریست‌های فراری داعش و ورود آنها به این منطقه انجام شده است.

این فرمانده ارتش حشد شعبی عراق از اقدامات انجام شده از سوی حشد شعبی در زمینه کنترل امنیت محدوده استقرار این نیروها در الانبار خبر داد که طی سال‌های گذشته مانع از بروز هرگونه حمله شده است.

واکنش عمار حکیم به حمله راکتی به فرودگاه بغداد

«عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق با انتشار توییتی هدف قرار گرفتن فرودگاه بین‌المللی با راکت را محکوم کرد و خواستار تحقیق فوری در این زمینه شد.

وی بیان کرد: خواهان تحقیق فوری در قبال این قبیل اقدامات هستیم که زیرساخت‌های کشور و مراکز مدنی را هدف قرار می‌دهد تا عاملان آن و کسانی که در پشت پرده این حملات هستند و بی ثبات کنندگان عراقی باید شناسایی شوند.

حکیم تاکید کرد: ما مجددا از نهادهای امنیتی می‌خواهیم که بر دامنه اقدامات اطلاعاتی خود برای تامین جان شهروندان و حمایت مراکز حیاتی کشور، بیافزایند.

 

انتهای پیام/