شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران

با همکاری پژوهشگاه قوه قضائیه و سازمان تبلیغات؛

رویداد ایده پردازی حل مسائل مهریه در تهران برگزار می‌شود

رویداد ایده پردازی حل مسائل مهریه در تهران برگزار می‌شود

رویداد ایده پردازی حل مسائل مهریه در تهران برگزار می‌شود و در این رویداد، گروه‌های دانشجویی و طلاب به ارائه ایده‌های خود در زمینه حل چالش‌های مهریه خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهریه یکی از حقوق زن به شمار می‌آید برای همین در جامعه امروز به دلیل سنت‌های غلط هنگام ازدواج از یک طرف و همچنین وضعیت اقتصادی نا سامان از سوی دیگر، مشکلاتی را برای جوانان به وجود آورده است. زندانیانی هستند که به خاطر عدم قدرت پرداخت مهریه در سنین جوانی و میانسالی در زندان به سر می‌برند.

لازم به ذکر است این رویداد با همکاری پژوهشگاه قوه قضائیه و سازمان تبلیغات، توسط اندیشکده قضای اسلامی و میز تخصصی فقه خانواده مرکز تخصصی حوزه علمیه مشکات برگزار می‌شود. و با داوری پژوهشگاه قوه قضائیه، به ایده‌های برتر جوایز نفیسی تقدیم خواهد شد.

گفتنی است برای کمک به گروه‌های شرکت کننده برای ایده پردازی، جلسات و همایش‌های رهیاری نیز برگزار خواهد شد. که شامل آشنایی با ساختارها و چالش‌های قوه قضائیه و چالش‌های مختلف مهریه می‌باشد و با حضور مسئولان عالی قضائی و قضات و نمایندگان مجلس برگزار می‌شود.

مهلت ثبت نام تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ می‌باشد و گروه‌ها جهت حضور در همایش، با ظرفیت محدود پذیرش خواهند شد.

خاطرنشان می‌شود، گواهی حضور از سوی پژوهشگاه قوه قضائیه به شرکت کنندگان حضوری اعطا خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند جهت ثبت نام به لینک https://formaloo.com/mehrino مراجعه کنند.