شهر خبر

وزیر خارجه اوکراین:

برای اقدام نظامی برنامه ریزی نمی کنیم و به دیپلماسی پایبندیم

برای اقدام نظامی برنامه ریزی نمی کنیم و به دیپلماسی پایبندیم

وزیر امور خارجه اوکراین تأکید کرد کشورش برای اقدام تهاجمی علیه روسیه برنامه ریزی نمی کند و به دیپلماسی پایبند است اما اگر روسیه قصد تقابل نظامی داشته باشد، کی یف مقابله به مثل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین گفت: هرگز به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اجازه نمی‌دهیم اهدافش را محقق سازد و در این مسیر از ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما برای انجام اقدامات تهاجمی علیه روسیه برنامه ریزی نمی‌کنیم و به دیپلماسی پایبند هستیم اما اگر روسیه تصمیم به تقابل نظامی داشته باشد ما نیز مقابله به مثل خواهیم کرد.

وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد: شمار نظامیان روسیه در مرزهای ما روز به روز در حال افزایش است.

وی هفته گذشته نیز در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود گفته بود: مناقشه با روسیه تنها یک راه حل دارد که آن دیپلماسی است. ما هیچ‌گونه عملیات تهاجمی را برنامه ریزی نمی‌کنیم. روابط ما با آمریکا متمایز است و در زمینه نظامی با واشنگتن همکاری می‌کنیم.

وزیر خارجه اوکراین در آن نشست اضافه کرد: روسیه باید هر روز پیامی دریافت کند؛ این یک واقعیت است، نه یک تهدید.

آمریکا و متحدانش مدعی هستند که روسیه در تدارک حمله به اوکراین است حال آنکه مسکو با رد چنین اتهامی هشدار داده که گسترش ناتو به سمت شرق را برنمی تابد و عضویت اوکراین و گرجستان را در پیمان آتلانتیک شمالی، از خطوط قرمز خود تلقی می‌کند.