شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نمایشگاه

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

برگزاری نمایشگاه «دری در صدف» با محوریت حضرت فاطمه زهرا (س)

برگزاری نمایشگاه «دری در صدف» با محوریت حضرت فاطمه زهرا (س)

اکرم السادات شرق آزادی سرپرست کارگاه خوشنویسی «دری در صدف» توضیحاتی درباره برگزاری کارگاه یک روزه خوشنویسی و نمایشگاه از این آثار ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور جمعی از بانوان هنرمند، کارگاه و نمایشگاه آثار خوشنویسی با عنوان «دری در صدف» در گالری شفق فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

در این کارگاه و نمایشگاه بانوان خوشنویس برتر و عضو انجمن خوشنویسان ایران از جمله شمس آفاق حسینیان، مرسده گونه، مرضیه شجاعی، فائزه بهبودی و سپیده مبرهن به سرپرستی اکرم السادات شرق‌آزادی حضور داشتند و آثارشان را بعد از کارگاه به نمایش گذاشتند.

همچنین در آثار این نمایشگاه، آثاری با تکنیک‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، سفیر و کوفی خلق شد که همگی القاب، صفات و تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (س) را به رشته تحریر درآوردند.

برگزاری نمایشگاه «دری در صدف» با محوریت حضرت فاطمه زهرا (س)

اکرم السادات شرق آزادی سرپرست کارگاه خوشنویسی «دری در صدف» با بیان اینکه نمایشگاه آثار خوشنویسی تا یک هفته در گالری شفق برپاست، به خبرنگار مهر گفت: در روز اول این نمایشگاه گروهی، کارگاهی با شرکت بانوان خوشنویس از شاخه‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، کوفی، سفیر برگزار شد که بازتاب قابل توجهی داشت. از ویژگی‌های این نمایشگاه متفاوت می‌توان به کیفیت و تنوع آثار در یک نمایشگاه گروهی اشاره کرد که در آن هنرمندان رشته‌های مختلف خوشنویسی از انرژی یکدیگر بهره بردند و نمایشگاه را دارای هم افزایی مثال زدنی می‌کنند.

این هنرمند که خود سال‌ها مسئولیت گالری شفق را برعهده داشته است و در حوزه‌های دیگر هنرهای تجسمی همچون مجسمه سازی و نقاشی نیز فعال است، همچنین بیان کرد: شناساندن خط و هویت ایرانی با محوریت گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه‌ زهرا (س) از جمله اهداف برگزاری کارگاه خوشنویسی «دری در صدف» است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «خوشنویسی رازگشایی آرام و عمیق از زیبایی‌های پنهان و پیچیده کلمات در شبستان خلوت کردن با حروف است. این رمزگشایی در عمق سکوت بهترین تجربه را برای خوشنویس به ارمغان می‌آورد. این تجربه آنقدر زیبا و یگانه است که با ایجاد معنویت، هم هنرمند را فرهیخته می‌کند و هم مخاطبان را. هم از این روست که کژتابی و سوءخلق، کمتر به سراغ هنرمند خطاط می‌آید. خطاط می‌کوشد با پیچش حروف و هجاها و با دمیدن روح خود بر قلم و مرکب و کاغذ، به معشوق نزدیک و نزدیک تر شود. زیبایی، در این تجربه روحانیتی خواهد داشت که به صورت و معنا، نظر دارد.»