به گزارش برنا، پولیانسکی به خبرنگاران مستقر در سازمان ملل در نیویورک گفت: ما عمیقا نگران گزارش‌های مربوط به حملات اخیر تروریستهای داعش در شمال شرق سوریه و وضعیت شهروندان این منطقه هستیم.

وی تاکید کرد که مسکو درخواست یک نشست جداگانه و مستقل برای بررسی شرایط سوریه را کرده و انتظار می‌رود، در جریان آن به گزارش معاون دبیرکل سازمان ملل، رئیس اداره مبارزه با تروریسم این سازمان پرداخته شود.

نماینده دایم روسیه در سازمان ملل، همچنین اعلام کرد که در نشست احتمالی شورای امنیت، گزارش «ولادیمیر ورونکوف» و دیگر نمایندگان دبیرخانه سازمان ملل درباره آخرین تحولات شمال شرق سوریه ارایه شود.

گروه تروریستی داعش سال ۲۰۱۷ پس از چهار سال عملیات تروریستی گسترده در سوریه و عراق و اشغال بخش های عمده از این دو کشور متلاشی و شکست خورد، اما با این وجود هنوز هسته ها و بقایای آن در عراق و سوریه دست به عملیات علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی می زنند.

در آخرین تحرکات عناصر این گروه تروریستی، حمله آنها به زندان «غویران» در استان «الحسکه» در شمال شرق سوریه است که در جریان درگیری بین عناصر تروریستی و نیروهای «قسد» (کردهای مورد حمایت آمریکا در سوریه) صدها نفر کشته و مجروح شدند.

گروه تروریستی داعش به منظور فراری دادن عناصر این گروه از زندان غویران، عملیات گسترده نظامی برای حمله به این زندان در اواخر هفته گذشته و اوایل هفته جاری انجام داد که با واکنش نیروهای محافظ این زندان و کردهای کردستان سوریه مواجه شد که در جریان آن صدها تروریست کشته و مجروح شدند و از فرار عناصر داعش از این زندان جلوگیری شد.