شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#بلاروس#وزارت#وزارت دفاع

اعزام جنگنده‌های روسیه برای شرکت در مانور نظامی مشترک در بلاروس

اعزام جنگنده‌های روسیه برای شرکت در مانور نظامی مشترک در بلاروس

وزارت دفاع بلاروس از فرود نخستین جنگنده چندمنظوره سوخو-۳۵ روسی در یک فرودگاه نظامی این کشور خبر داد که به منظور شرکت در مانور نظامی مشترک "عزم متحد-۲۰۲۲" در خاک بلاروس به آنجا اعزام شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس در اواخر سال گذشته (میلادی)، نشست شورای عالی دولت متحد روسیه-بلاروس را برگزار کردند که در جریان آن  ادامه همکاری‌های دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و دستور تصویب 28 برنامه مشترک دولتی را امضا کردند.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه نیز در سال جاری در دیدار با همتای بلاروسی خوداعلام کرد که در طول ماه فوریه و مارس سال 2022 (بهمن و اسفند ماه) مانورهای نظامی مشترک روسیه-بلاروس برگزار خواهد شد که هدف از آنها تأمین منافع ملی دو کشور است.

خبرگزاری «اینترفکس» در این رابطه گزارش داد، وزارت دفاع جمهوری بلاروس روز چهارشنبه اعلام کرد که نخستین جنگنده چندمنظوره سوخو-35 نیروهای هوا-فضای روسیه برای شرکت در بررسی آمادگی نیروهای واکنش سریع دولت متحد روسیه-بلاروس  در چارچوب مانورهای نظامی مشترک "عزم متحد-2022" که قرار است در خاک بلاروس برگزار شود، در فرودگاه نظامی "بارانوویچ" پایگاه هوایی 61 این کشور فرود آمد.

روز گذشته وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرده بود که پس از ورود  جنگنده‌های چندمنظوره سوخو-35 به بلاروس، خدمه آنها به حالت امادگی رزمی درآمده و وظیفه دفاع هوایی دولت متحد را به عنوان بخشی از بررسی عملکرد سیستم دفاع هوایی یکپارچه دو کشور را بر عهده خواهند گرفت.

طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، بررسی آمادگی رزمی نیروهای واکنش سریع دولت متحد روسیه-بلاروس در دو مرحله انجام خواهد شد. در مرحله نخست، تا 9 فوریه (دهه نخست بهمن ماه)، مکان استقرار خود را تغییر داده و در اسرع وقت گروه‌هایی از نیروهای رزمی را در بلاروس ایجاد خواهند شد. همچنین امنیت و دفاع از تأسیسات مهم نظامی و دولتی و حفاظت از مرزهای دولتی در حریم هوایی سازماندهی خواهد شد. آنها همچنین توانایی نیروهای دفاع هوایی و تجهیزات آماده به خدمت برای انجام وظایف پوشش تاسیسات مهم در خاک جمهوری بلاروس را بررسی خواهند کرد. مرحله دوم از تاریخ 10 تا 20 فوریه ماه (نیمه دوم بهمن ماه) برگزار خواهد شد که طی این مدت، بخش اصلی مانور مشترک به اجرا گذاشته خواهد شد. وظایف مربوط به سرکوب و دفع تجاوزات خارجی و همچنین مقابله با نیروهای تروریستی و ​​حفاظت از منافع دولت متحد در این رزمایش انجام خواهد شد.

واحدهایی از نیروهای مسلح روسیه به همراه تجهیزات نظامی در چارچوب بررسی عملکرد نیروهای واکنش سریع دولت متحد از اواسط ماه ژانویه (اواخر دی ماه) وارد خاک بلاروس شدند.

انتهای پیام/