شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آفریقا#گینه#تیم ملی#یک هشتم نهایی

جام ملت‌های آفریقا| گینه استوایی و مصر با پیروزی در ضیافت پنالتی‌ها راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند

جام ملت‌های آفریقا| گینه استوایی و مصر با پیروزی در ضیافت پنالتی‌ها راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند

با پیروزی فراعنه مقابل ساحل عاج و برد تیم ملی گینه استوایی مقابل مالی، پرونده مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌‌های جام ملت‌های آفریقا بسته شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آخرین شب از مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آفریقای 2021، شب گذشته (چهارشنبه) دو بازی برگزار شد که در مهمترین آنها تیم ملی فوتبال مصر موفق شد در ضربات پنالتی ساحل عاج را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کند.

این بازی پس از آنکه در 90 دقیقه معمول و وقت‌‌های اضافه گلی در بر نداشت، به ضربات پنالتی کشیده شد جایی که مصری‌ها با نتیجه 5 بر 4 حریف خود را شکست دادند و به مرحله بعدی راه یافتند. در حالی که تمامی بازیکنان مصر از جمله محمد صلاح ضربات پنالتی‌شان را به گل تبدیل کردند، اریک بایی مدافع منچستریونایتد سومین ضربه ساحل عاجی‌ها را به هدر داد و مسبب شکست تیمش شد. مصر در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم ملی مراکش خواهد رفت.

پس از این بازی هم تیم‌های ملی مالی و گینه‌ استوایی به مصاف هم رفتند که این بازی هم پس از آنکه هیچ توپی در وقت‌های معمول و اضافه از خط دروازه‌ها عبور نکرد، به ضربات پنالتی کشیده شد و در آنجا هم هر یک از دو تیم هشت ضربه زدند و در نهایت این تیم گینه استوایی بود که با نتیجه 6 بر 5 مالی را شکست داد.

برنامه کامل بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا به شرح زیر است:

شنبه 9 بهمن
گامبیا - کامرون، ساعت 19:30 (به وقت تهران)
بورکینافاسو - تونس، ساعت 22:30

یکشنبه 10 بهمن
مصر - مراکش، ساعت 19:30
سنگال - گینه استوایی، ساعت 22:30

 

انتهای پیام/